AGNES Märta Lindblom

Nu har lill fisan varit med oss ett tag, ca 3,5veckor
Det är en lika snäll bäbis som Max var, inge gnäll i onödan.

Hon sover fortfarande hemskt mycket, lite på morgonen och på kvällskvisten kan man få se hennes vackra ögon lite :)
Hon äter sitt sista mål vid 23 tiden om vi är vaken så länge.
runt 2 tiden vaknar hon å vill ha lite mat igen
5-6 är det dags igen.

I början var jag lite förvånad över hennes bajsvanor. Jag var van Max som bäbis, han sket hundra gånger per dag kändes det som, jag btte blöja på honom för att han hade bajsat med lillasyster är det inte alls så hon har bajsat kanske 1gång varannan dag och kissar hela tide istället.
Nu i.o.f de sista 2dagarna har nr två kommit nån gång per dag så nu känner jag igen mej lite mer, haha
(kul för er läsare å få veta min dotters bajsvanor, men se detta mer som en anteckning åt mej själv :) )

redan när hon va 2veckor kunde hon följa saker med blicken, tyckte jag var tidigt men jag vet inte heller.
Det var mormor som märkte att hon titta så på henne då testa vi med en fin leksak och visst kunde hon följa den saken.


Storebror max är hemskt snäll mot sin syster och han kan sitta och hålla i henne hur länge som helst i soffan.
Ínge avundsjuka alls än sålänge.
Men man måste ju vara med för en ivrig 3åring kan allt hända. Han kan vara lugn i ena sekunden å klappa henne snällt på huvudet sen kommer det ivriga och det blir speed klappning på huvudet, det är alltså inte att han är stygg på henne utan han blir bara så ivrig. så kan det även vara när hon ligger i sin vagga, då kan han stå bredvid och helt plötsligt får han nå ryck å börja gunga galet på vaggan.

Agnes hel ammas fast i början trodde jag inte att det skulle bli så.
Allt började på bb och hon tog rätt tag å allt MEN..... hon tröck ihop bröstvårtan i tungan vilket resulterade i en "platt" bröstvårta, efter 2 dagar började det synas spår på sår på bröstvårtan, det vänstra bröstet kändes värre än det högra. Jag fick tipset att testa amningsnapp som man sätter över bröstet, visst det kändes bra NÄR man väl fick på den. Så det blev inget jag använde.
Jag härdade ut. <<det blev litet sår på varje bröstvårta och det var som knivar som skar varje gång det var dags att amma, Det blev värre och värre och efter 1vecka var toppen på berget nått, det var kräk känsla och järn smak i munnen och det var allmänt svårt att sittta still å amma. den natten gav jag upp, eller jag gav det EN CHANS till. Jag tänkte jag skulle låta bli att amma på det värsta bröstet, det vänstra, det högra hade börjat bli bättre. Jag pumpade då de vänstra, det gick mycket bättre.
redan efter 1dygn hade det blivit så pass bra att jag kunde testa amma igen, sen dess har det blivit bra och nu har jag ingen känning alls av detta, såren är borta och jag är så glad att jag kunde orka mej igenom detta.

Detta med amningen har helt klart varit det värsta efter förlossningen, smärtan kändes så mycket värre än själva förlossningen.


Bruden växer så det knakar iallafall

               Vikt     Längd   Huvud
Födsel    3170    49,0     36,0
2 dagar  2960 
4 dagar  3006              
1v 0d      3054 
2v 0d      3304    51,5     36,0
3v 4d      3914    53,0     37,0




1dag


3dagar rååååååååsa


11dagar testar babysittern


11dagar myyyyyys med storebror


2v 1d mys med mormor


2v 4d ....TAKIDA.... :D


3v 2d. Börjar tjocka på sej på kinderna :)



HAR NU UPPDATERAT FÖRLOSSNINGSBERÄTTELSEN MED BILDER
Publicerat i ...:AGNES:..., 2012-03-07 / 10:45:08

  
Skrivet av: Frida

Åå härligt med en uppdatering:-P

Ja lite så är det här oxå....väldigt många besökare men dåligt med kommentarer. Men jag ska väl inte klaga..jag är ju inte världsbäst på att kommentera jag heller:-)



Kram kram

2012-03-07 / 19:02:59 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Madelene

Vilka härliga bilder :D Såg er på Max idag men pga min hosta vågade jag inte komma fram och hälsa :/ Men fick iaf en glimt av underverket :)

2012-03-07 / 23:09:49 ,   Bloggadress: http://maddeluttten.blogg.se/
Skrivet av: Josefine

Stort grattis till den söta lilla tjejen!! :)



Jag blir bara sp irriterad på alla som gäller på domaren, han kan ju ute göra allt.. Det va inte han som missade straffen å det öppna målet innan slutet.. Aja, fick ur mej lite aggressioner.. ;)

2012-03-19 / 09:40:12 ,   Bloggadress: http://www.josefinefagerhov.wordpress.com
Skrivet av: Fnyz/Hanna

amningen låter VÄLDIGT likt hur det var med matilda, hon gjorde så åxå och det gjorde ju dessutom så att hon inte fick ut nå mjölk då hon tröck ihop bröstvårtan på fel vis så stängde hon gångarna eller vad man ska säga.



jag gjorde som du å pumpade då hon var ca 1 vecka gammal men kom aldrig tillbaka till ammandet efter det tyvärr så det fick bli helpumpning några månader istället.



iaf så finns de bild på bärselen i bloggen nu.

2012-03-19 / 10:19:28 ,   Bloggadress: http://fnyzliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback