Agnes 4mån

Åååååå vad arg jag blir på mej själv, varför skriver jag inte ner vad som händer i mina barns liv. Var ju jätte duktig å uppdatera med Max med Agnes skriver jag inget. aaaaaarg

jaja lilla prinsessan börjar redan närma sej 5 månader å hon växer som bara den, vart är min bäbis??? :) 

               Vikt      Längd    Huvud
Födsel     3170    49,0     36,0
2 dagar   2960
4 dagar   3006
1v 0d      3054
2v 0d      3304     51,5     36,0
3v 4d      3914     53,0     37,0
5v 0d      4414     54,3     37,9
6v 5d      4760     55,5     38,3
10v 0d    5366     57,8     40,0
3m 0d     5584     60,0     40,5
3m 27d   6170     62,4     41,4
4m 5d     6395    63,0    41,6



Hon har nu kläder i stl 68, hon kan ha vissa kläder i stl 62. Klänningar är ju hemskt tacksama vad gäller storlekar kan vara armarna som är för korta men klänningar med kort ärm är ju kanon å där kan hon ju verkligen ha stl62 fortfarande, ser man inte att det är nå för litet.



Agnes helammar fortfarande och har inte provat på nå gröt eller nå. Eller igår fick hon smaka lite lite mosad banan å det tyckte hon inte var så konstigt. Lite vatten i en nappflaska har hon fått smaka också.

Hon sover fortfarande hela nätterna med undantag för nån enstaka natt om hon blir väkt typ när daniel åker å jobbar mitt i natten ellernå. HOn somnar vid 21-22 tiden å vaknar för lite mat runt 5, äter lite å somnar vid tutten sen sover hon till typ 8, då äter hon en slurk till sen ska det pratas.



Än har hon inte vänt sej nå, varken från rygg till mage eller tvärtom. vet att Max var seg med detta också. Men hon är hemskt dålig att ha ro å ligga på golvet så länge så hon hinner öva. Hon sitter mycket i babysittern istället eller nu senaste tiden är hon inte så nöjd med det heller hon vill vara uppe å se mer, vara mer med i vad man gör inte sitta still i nån j-vla babysitter :D haha.
Ibland kan det vara hemskt påfrestande, man får inte så mycket gjort då å man känner att stackars Max får för lite hjälp eller man önskar man kunde leka mer med honom.

Agnes sover på dagarna som bäst om hon somnar i vagnen ute, men till skillnad från Max somnar hon inte lika lätt där, hon vill gärna att man går med vagnen tills hon somnar. Max somna lätt i vagnen även om man bara la honom i den å den stod still, det accepterar inte lilla prinsessan. 



vaccin har prinsessan fått och det gick bra tycker jag, nog skrek hon till med en trygg famn hos mamma blev hon snabbt llugn å glad igen. Hon fick inge feber efteråt men hon var hemskt öm i låren, man kunde knappt hålla henne den em å kvällen så hon fick en alvedon skvätt sen morgonen efter var hon sitt rätta jag ingen och kände inte av nå i låren. Vi besutade att hon skulle få ta hepatit B sprutan. efter mycket läsning kände vi att hon kunde få det mycket för att det är en spruta som jag vill att hon ska få å då kunde det lika gärna hamna med dom andra vaccinen. Agnes får ju inte ta Twinrix sprutan nu för i den är det både hepatit A och B och Hepatit A sprutan får dom inte ta under 2års ålder och ska vi utomlands innan är det ju skönt att hon iallafall har mot hepatit B. 
Nästa omgång med vaccin får hon om ca3 veckor när nästa BVC kontroll är.

Vid 4mån var det även läkarbesök, allt såg bra ut och jag frågade om det hördes nå blåsljud denna gång och med några exra lyssningar på hjärtat sa han att han inte kunde höra nå blåsljud denna gång så nu måste alltså hålet ha stängts. SKÖÖÖÖNT
Men det blir ju fortfarande ett UL när hon är 6mån iallafall för att verkligen se så att det stängts

Dop är nu bokat, å det var ju riktigt dåligt med tider, varje lördag var uppbokat fram till september så jag fick boka en fredag för ända till september vill vi inte vänta.
Dop ibjudan har jag gjort och dom blev klara på tryck så jag fick hem dom igår, så jag har gjort kuvert till så nu väntar dom bara på att delas ut eller postas.







Publicerat i ...:AGNES:..., 2012-06-27 / 00:24:56

  
Skrivet av: Frida

Har du provat att grejjamed bärselen? Typ dammsuga å så? Kommer du ihåg att jag var ju på luva och dammsög å torka golv ibland då var ju William ibland i bärselen. Jag skulle inte ha klarat mig utan den.

2012-06-27 / 00:56:21 ,
Skrivet av: Frida

Kul med lite uppdatering:-)

Men det är hopplöst att få tid å lust att blogga nu med nr.2 Skittråkigt för iaf jag vill ju egentligen ha kvar lite uppdateringar om Leia oxå.



Jag slängde i Leia i bärselen i dag för första gången för att över huvudtaget lyckas få i mej lite frukost:-)



Kram kram

2012-06-29 / 15:09:22 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback