Agnes dop 2012-07-27

I lördags vardet dags, då skulle agnes bli lite blöt om huvudet.



Det var Arne Svedin som skulle vara präst. Vi hade inte träffat honom utan vi pratades bara vid över telefon.
Vi hade inga speciella önskemål så vi lämnade över allt till honom.
Till våran förvåning så möttes vi av Åsa när vi väntade i kapellet. Men det gjorde absolut ingenting.
Åsa konfrmerade mej å jag vet hur lätt hon är som präst. Lite roligare lixom.
Motsatsen till Arne kan man väl säga.



Det blev en tok varm dag, det är vi ju inte direkt bortskämda med, man trodde väl att den värsta värmen skulle lägga sej då dopet var halv 4 på eftermiddagen, men icke solen visade sig från sin bästa sida och värmde oss riktigt kan man väl säga :)

Alla barnen som var närvarande skötte sej galant måste jag säga. Helt fantastiskt.
Men jag hade sagt att låt barnen springa runt om det är så.
Max satt ibland på bänkarna, ibland stod han uppe med oss eller satt bakom oss men jag tyckte det inte var nått som märktes kanske mest för han fick göra som han vela.



När det var dags att hälla upp dopvattnet ropade Frida (Max och Agnes gudmor, min syster) på Max och frågade om han ville vara med å hälla upp vattnet å det ville han. Han poängterade då sammtidigt att han var törstig :) underbart med barn sådär :)





Efter att Agnes blivit lite blöt i håret bad prästen om lite hjälp, hon frågade då Max om han vela torka henne. det hade vi inte pratat nå om så jag blev rätt förvånad å trodde inte Max skulle nappa på den. Men till min glädje vela han jätte gärna gå fram å göra det, å gud vad han var nog å torka henne på huvudet :D





Agnes sa inte ett ord under hela cerimonin, eller hon prata en massa i början bara :)



Efteråt bjöd vi på fika i våran trädgård. Vi var totalt 35pers tror jag





Massa fina presenter fick lilla Agnes
-Första tiden babybok
-guld halsband, hjärta med månads sten i
-Gung kanin
-pengar
-silver armband
-tavla där agnes namn, dopdag, födelse vikt och en fin dikt målad på
- tavla med namn isytt (bild)
-napp skål
-sked, gaffel, kniv
-porslins baby mugg, med två handtag
-vår/höst jacka



TUUUUSEN TACK för alla vackra presenter Agnes fick.


Agnes sov medans det var paketöppning, men när hon vaknade åkte halsbandet hon fått på direkt :)

Publicerat i ...:AGNES:..., 2012-08-03 / 22:47:19

  

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback