Agnes 10 veckor

Go fisan växer nu som bara den, både till vikt och framför allt i utvecklingen.
Nu ler hon mest hela tiden när man pratar med henne. Hon har nu mer ro att sitta själv, man behöver alltså inte hålla henne lika mycket som tidigare det har vi å tacka hennes händer för :) Hon har nämligen hittat dom å det smaskas mycket på dom, även baby gymet gillas mer då hoon numera har lite kolla på djuren som hänger där. Så nu med andra ord kan hon roa sej lite själv, jätte skönt.

Igår på henne 10v dag var det dags för BVC besök igen, det var då 3veckor sedan vi var dit sist.
när Max var 10v3d vägde han exakt 6000gr men kände att riktigt så mycket kunde hon inte väga men över 5500gr måste hon väga. Men icke, är ju en liten tjeje vi har nu ;) 5366gr vägde hon nu å var nästan 58cm lång.

Babblar på gör Agnes nu också, hon har myket å berätta för oss :)
 Vaknar för mat på nätterna gör hon fortfarande å jag räknar inte med att hon ska sova hela nätter än på ett tag, Max var nog över 4mån innan han sov en hel natt å jag tror nog Agnes väntar så länge också.

Hon äter sista målet vid runt 22 tiden sen vaknar hon mellan 3-4 för ett litet mål. Sen sover hon inte fullt så länge och vaknar igen vid 5-6 för ännnu ett mål.
Vid ungefär 9 är det dags igen sen lägger jag henne i vagnen så hon får sova lite, å gud vad hon sover då. Ho kan sova i flera timmar ibland. Vid 13 tiden är det mat dags igen sen kan hon vara vaken en stund beror på vad vi gör, ges tillfälle sover hon då också, te,x om vi åker nån stans då sover hon ju i vagnen eller bilstolen hemskt olika.
Mot kvällen är det täta tuttningar mellan 18-20 ska det tuttas mycket, hon orkar inte hålla sej vaken för att äta sej riktigt mätt tror jag för hon äter, somnar, äter, somnar, osv.
Mellan 20-21 försöker jag hålla henne vaken annars vill hon gärna vara vaken under nattmålet har jag märkt. Då vill inte jag kliva upp iallafalla :)

               Vikt       Längd      Huvud
Födsel    3170      49,0        36,0
2 dagar  2960
4 dagar  3006
1v 0d     3054
2v 0d     3304       51,5        36,0
3v 4d     3914       53,0        37,0
5v 0d     4414       54,3        37,9
6v 5d     4760       55,5        38,3
10v 0d   5366      57,8      40,0   


efter allt sug på handen lyckades hon hitta tummen en snabbis... Ajja bajja säger mamma ;)


Övar på att ligga på magen gör vi ofta å hon är jätte duktig. Max hatade att ligga på magen men lillasyster har inga problem med det


Nästa gång det är BVC besök är det dags för vaccin. Nu får man även ge vaccin mot hepatit B å jag vet inte om hon ska få det eller ej. Hur har ni andra gjort och varför har ni gett eller inte gett det?
Hjälp mej... :)
Publicerat i ...:AGNES:..., 2012-04-20 / 12:10:22

  
Skrivet av: Frida

Men lilla snuttpluttan då!

Vi tog hepatit vaccinet då jag tyckte att Margits resonemnang var rätt bra när jag undrade om det.

Hon sa att som det ser ut nu så har vi väldigt mycket invandrare i Bollnäs kommun och bland dem är hepatit väldigt vanligt. Många av de barnen som våra barn stöter på på dagis är inte vaccinerade mot det än.

I Hällbo stöter vi ju dock inte på så många men ändå:-)



Kraaam

2012-04-21 / 16:20:06 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback