En till fin lista :)

När fick du/ni reda på att du var gravid? - 7juli 2008 
Vad blev reaktionen? - Vet inte vad jag tänkte. Jag fatta det nog inte riktigt
Var barnet planerat? - Ja
Hur var dina "40" veckor? - För bra tycker jag :) Inget att klaga på
Fick du bristningar? - Nej, tack gode gud :)
Hur många veckor och dagar gick du? - 37+6
Hur mycket gick du upp i vikt? - Ja vad blev det....15kg tror jag :/ 
När började dina värkar sättas igång? - 22feb vid 22.30
Gick ditt vatten? - Ja, eller bara två små skvättar.
Vem hade du med dig på förlossningen? - Daniel
Hur var din förlossning? - Kort och inte alls så jobbig som jag hade föreställt mej.
Hur lång tid tog din förlossning? - Från första skvätten vatten tog det 4,5tim
Hur länge hade du värkar? - 4timmar
Hur mycket gick du ner i vikt efter förlossningen? - 8kg tror jag. Sen har jag tyvärr några kila kvar :( 


Ditt barn
När var barnet planerat att komma? - 9 Mars 2009.
Vad trodde du det var för kön? - Jag var inställd på pojk. Sen började alla gissa att vi väntade en liten tjej. Men min magkänsla stod kvar på pojke
Blev det en pojk eller flicka? - En pojke
Hade du gissat rätt på könet? - Ja, det kan man nog säga att jag gjorde
När kom han/hon? - 23 Februari 2009 kl 02.59
Hur mycket vägde han/hon? - 3214g
Hur lång va han/hon? - 51cm.
Vad fick barnet för namn? - MAX, Widar
Vad har ditt barn för stolek på kläder nu? - 80
Sovtider? - Sover från 20-21 till 8-9. Sen sover han 1-2ggr på dagen
Hur mycket väger ditt barn nu? - Strax under 11kg
Det senaste utveckligen ditt barn gjort? - Han började gå :)


Kläder och saker:
Vart köper du dina barnkläder?
- Oftast Lindex eller Kappahl
En baby/barnbutik du gillar? - ingen särskild
Nått märke du föredrar? - Nej
Vad är favoritplagget ditt barn har? - Oj vad svårt, men jag älskar ett par jeans som han tyvärr börjar växa ur nu :(
Vad är det dyraste ditt barn har? - Måste vara vagnen
Vad har ni för märke på vagnen? - Cresent
Vad har ni för märke på bilbarnstol? - oj den har nu vet jag inte vad det är för märke på tyvärr. Ärvd från min syster.
Senaste du inhandlade? - Små pilot solglasögon :D 
Bästa leksaken ditt barn har? - För tillfället måste det vara hans gung älg. Man kan ju klättra på den :/
Någon sak du VERKLIGEN ska spara? - Kommer nog spara allt. Men hans första napp kommer jag se till blir kvar.


Om du fick välja:
Nytt eller begangnat
- Spelar ingen roll
Ligg eller sittdel - Både och
Sovande eller vaken - Vaken..... men det är ju skönt när han sover ibland å ;)
Napp eller Snutte - Napp



Du som förälder:
Trivs du med föräldrarollen?
- Verkligen... Men är jag förälder. Det har jag nog inte riktigt fattat.
Är du stolt över ditt barn? - Men vilken fråga. SJÄLVKLART är jag det.
Hur ser dina matvanor ut? - Inge vidare, hoppar det viktigaste målet på dagen, frukost. 
Stressar du mycket? - Näe det kan jag inte påstå. Pappa Daniel står för det i våran lilla familj :)
Hur ser dina sovtider ut? - Somnar rätt sent sen väcker väl Max mej vi 7 i med nappen somna om sen väcker Max mej igen vid 8-9. Då börjar dagen
Vad gör du helst en fredag? - Myser med min familj, å ett glas vitt i handen skulle ju inte vara fel.
På vilket sätt har du förändras? - Bra fråga. Jag tänker nog ett steg längre å är nog lite räddare. Man lever ju inte bara för sej själv nu. Svårt å förklara. 
Vad är det första du tänker på när du vaknar? - Undra om Max somnar om om han får välling.
Umgås du mycket med andra föräldrar? - Nu på slutet har det tyvärr inte blivigt så mycket
Vad är bäst med att fått barn? - Det mesta
Och slutligen.. hinner du med "egen tid"? - Jag ser till att jag får egentid.

Publicerat i ...:ALLMÄNT:..., 2010-04-01 / 01:38:09

  
Skrivet av: Therese

Ja, men det är lugnt det =) Hoppas allt är bra =)

2010-04-01 / 13:43:19 ,   Bloggadress: http://thogstrom.blogg.se/
Skrivet av: Madelene-gravid i vecka 38 <3

haha, ja men förhoppningsvis är det inte långt kvar tills att vi alla får veta! :D

jag har trott på tjej nästan hela tiden, men de senaste dagarna känns det som en pojke och så kommer det ett medium och säger att det är en flicka.. :p

Gaaah, jag vill veta nu :D

2010-04-01 / 23:15:02 ,   Bloggadress: http://maddeluttten.blogg.se/
Skrivet av: Madelene-gravid i vecka 38 <3

ja i natt trodde jag det, men det gick över när jag kissade :p men det kanske tar fart i natt igen ;D

2010-04-03 / 01:08:02 ,   Bloggadress: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback