Nyår i Hamra

Ja nu har jag varit duktig å lagt in alla bilder från nyår i Hamra.
Så varsågod :)

2009-12-30


FRAMME. Max och Pappa Daniel ser till så att vi har lite musik att lyssna på



Max kollar in tvn.



Skämtade lite med våra grannar som skulle komma vid halv två på natten.



Då det är en bit upp till stugan behövs skotern för att frakta människor och packning.




2009-12-31 NYÅRSAFTON



Liten fotografering utanför stugan.



Jag och älskade Maxen.



Naturen bakom stugan.



...



På kvällen. Max och Lars myser vid öppna spisen.



lars skulle bjuda Daniel på en fin drink. Max tog då citronen av Lars och börja snabbt suga på den. Med Granath humöret fick Lars ABSOLUT INTE ta den av honom. Han åt upp hela citron biten.



Surt tycker vi - Gott tycker Max


Nyårs middag som bestod av älg filè, gorgonzola sås med klyftpotatis och feta- och grönsallad Mumms.
Efterrätt hade vi totalt missat allihop, men vi grät inte tårar för det. Vi åt oss mätta på huvudrätten :)



Sen kom grannarna Sandra, Lars och lilla Vendela, Jonas och Stina


GOTT NYTT ÅR



...och skål på det :)




2010-01-01 NYÅRSDAGEN



Vi packade oss iväg på skotrarna en bit från stugan för att grilla mackor och korv.



Max myser under filten.



... Men vi gav snabbt upp då det blev så j-vla kallt. Så det blev grillning i våran öppna spis istället, men det gick hemskt bra det å :)




Max fick sej en banan vilket han verkligen älskar. Är ju så kul när man får äta på en stor bit helt själv. Stora killen våran :)


Ja men nu har jag väl varit duktig som har fixat lite bilder åt er :)

Jag vill passa på att tacka alla som var med och firade nyår med oss, alltid lika trevligt att vara med er. Hoppas vi kan fira ihop nästa år också. Då med två nya tillskott till gänget :)

Ha det så gott sålänge. Nu blir det sängen för mej. GOD NATT!

Publicerat i ...:ALLMÄNT:..., 2010-01-05 / 23:16:59

  
Skrivet av: Sara

Ja, va faaaan! Jävla skit gran! Usch! Tänker aldrig mera köpa en. Å de kommer banne mig inte in en plastgran heller i huset. Inte så länge jag lever och regerar här :p

Ändå så tog vi inte in den från kylan på en gång heller.

2010-01-05 / 23:54:39 ,   Bloggadress: http://boddanslilla.blogg.se/
Skrivet av: Sara

Tack! De var bra tips!

Men jag har oxå hört att man ska i en-två sockerbitar i julgransfoten tillsammans med vattnet som granen ska stå i. Jag hade inga bitar, så jag tog strösocker ist. Kanske var de som gjorde att den barra av sig så hemskt. Men a ja... Bättre försök nästa år :p

2010-01-06 / 10:24:01 ,   Bloggadress: http://boddanslilla.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Vi ska lätt göra om de där nästa år oxå:)

2010-01-06 / 13:29:25 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Therese/lillmoster

Men söta lilla gohjärta! :)

åååh, lillmosters bääbis. Tack för bilderna. Nu har jag att göra hela dagen. :)

2010-01-08 / 10:46:42 ,

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback