IKEA

....gud vad jag längtar till fredag nu när Jag, Daniel och Max ska ta släpvagnen och åka till Gävle för att gå på IKEA. Vi ska nämligen köpa en ny soffa.
Jag har LÄNGE velat ha ektorp (3sits) soffan. Men jag har väl fått gått och drömt om den helt själv för Daniel har inte verkat så intresserad. MEN för 1år sedan köpte mina föräldra 2st sådana, och sen han har provat dom har han varit lite fast för dom också. YES! :)

Jag tycker den är så bra för att den först och främst är såååå skön att sitta å ligga i :) Sen att man lätt kan byta klädsel på den, tröttnar man på den köper man en ny klädsel och vipps så har man en ny soffa.
Sen är den väldigt hållbar, den är verkligen byggd för att hålla. den är byggd så pass att den ska hålla för att man sitter på te.x armståd å på själva rygg delen. KUNG


Som det ser ut just nu så ska vi vara så tråkig och välje svarta klädsen till soffan. tänker att det är en bra bas sen kan vi köpa en till klädsel som är lite roligare :)

Nästa planerade köp är denna tv bänken

Skit lämpligt med skjutdörrarna i glas, kan man ha boxen, dvd spelaren etc där bakom för signalen från dosorna går igenom glaset. SKIT BRA när man har en liten Max :)

Jag hade jätte gärna kompleterat med tv panelen, men av någon underlig anledning vill inte Daniel ha tvn på väggen.

Snyggt och stilrent tycker jag men...
får hålla mej lite så kanske jag kan köpa tv panelen lite längre fram i livet, haha. Tjat kanske kan lösa problemet :)

Sen tror jag att vi kommer hem med två pallar så det blir lite mer sittplatser och något att vila fötterna på till en bra film :)
Då har jag valt denna enkla variant


Sen blir det säkert lite annat smått och gott om plånboken godkänner det :)

Men vi har ju sån tur att vi har så snälla släktingar så vi har fått samanlagt 3700:- i presentkort på IKEA.
Detta har vi fått i födelsedagspresenter, Daniel fyllde ju år den 29jan och jag fyller den 15feb. jämt fyllde/fyller vi så därav den fina summan.
Vi tackar hjärtligt för presenterna. PUSS PÅ ER!

Hade mer än gärna köpt massa grejer för att inreda ett rum till lille Max, men vi har inte något rum att inreda, jätte tråkigt tycker jag. LÄNGTAR till den dagen vi hittar ett hus så jag kan dra igång att fixa ett rum till Max.

Näe nu får det bli sängen för mej.
Ska jämt bli så sent för mej när Daniel jobbar kväll. Ingen som ropar på mej i sängen så varför lägga sej :p

Ha det så bra så länge gott folk.
Publicerat i ...:ALLMÄNT:..., 2010-02-04 / 00:26:56

  
Skrivet av: Frida

De kommer bli kung de där EliN!:)

2010-02-04 / 15:42:29 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Madelene

Jag hade en sån 2-sits och en 3-sits förr, grymt sköna soffor! :D

2010-02-07 / 20:37:49 ,   Bloggadress: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback