Gips fri???

Ja nu är jag inne på 6e veckan med gips. Kan det vara så att det ryker denna veckan eller har sjukvården glömt mej IGEN?
Det är det jag undrar nu. Det var sagt att gipset skulle vara på i 6veckor å jag skulle tillbaka till Uppsala för att ta bort det. Idag har det som sagt gått 6veckor men jag har inte fått någon tid till Uppsala för att ta bort det.... konstigt tycker jag för nu känns det som att det kommer bli 7veckor med gips eftersom jag inte har fått någon tid för lite förbehåll läre dom väl ska ha eller ska man vara beredd att åka in dagen efter man får brevet?
Känns inte som det tycker jag.



Imorgon förmiddag tänker jag iallafall ringa, om jag ska vänta å se om det kommit med posten å det inte har det är det för sent att ringa för det är ju den här lilla detaljen med telefontider också.
Kan ju vara en liten risk att det är som vanligt med mej och sjukvården att dom bara glömmer bort mej, har ju råkat ut för det rätt många gånger nu så jag har lärt mej att jag själv måste ha lite koll så det blir rätt. Hade det inte varit för att jag själv ringt till Gävle sist så hade jag väl än settat med stygnen kvar i foten. Eller ja jag hade väl fått lite ont om dom fortfarande varit kvar men då hade det antagligen blivigt lite komplikationer som varit onödiga om dom skött sitt jobb.

Konstig det här tycker jag, år 2010 borde dom väl ha lite koll tycker jag, att inte sjukvården hänger med i utvecklingen. Idag är det ju datorer i allt så det borde ju finnas något "kom ihåg" i deras datorprogram som visar vad det är dags för, LITE RUTIN skulle ju inte skada!

Nu får vi väl se om jag gnäller i onödan här och det ligger ett prev från akademiska i brevlådan imorgon :)
Men isåfall blir jag jätte glad å kanske får lite hopp om dagens sjukvård :D

Ja vad har jag annars att se fram emot denna veckan.
Imorgon kommer mamma på fm för att ta hand om mej och Max igen. Då ska vi nog åka till garntjänst i Kilafors. Ska virka en mössa till en vän å då saknas det garn. Sen resten av dagen hoppas jag att det blir fin väder så vi kan sitta på altan å ta en god fika medans Max springer runt å skitar ner sej :)

Onsdag då kommer nog mamma igen å då har vi nog inget planerat

Torsdag då skulle det vara trevligt att åka ner på öppna förskolan å träffa bl.a mammorna å barnen från föräldra gruppen, sist vi var där var ingen av dom där för dom skulle antingen bort eller var sjuka. Så nu hoppas jag att dom är pigga å krya eller hemkommen från sina resor :)

Fredag inget planerat än

Lördag om syster är ledig skulle det vara bra att kunna åka iväg å handla lite inför våran 3x25 års fest

Söndag Mary Kay hemma hos mej. Tror inte det är så många som har anmält sej för att komma, hoppas på fler men vilket som så kommer vi ha det super ändå :D

Ja så ser veckan ut. Men jag hoppas iallafall att jag kan skriva in Uppsala å gips borttagning på någon av dessa dagar, ni kan väl hålla tummarna :D

Nä nu ska jag kolla vidare på Falk filmen som visas på tvn sen blir det sängen.
tjooo sålänge.

Publicerat i ...:ALLMÄNT:..., 2010-04-05 / 22:42:20

  
Skrivet av: Helen BF 30 juli.

hej hej. jo jag jobbar ju inte i bästa miljön för acnen precis, pulverlacken och hemskt värme. Men jag använder inte mary kays rengöringsprodukter, mitt ansikte blir hemskt då, särskilt nu under graviditeten. Men brukar köpa deras full coverage foundation och ha på kvällarna om jag ska ut då den är så bra täckande över ärren. Och foundationen köpte jag ny förr förra helgen :/ Men kanske hänger på sen nån gång när det börjar tryta :)

2010-04-06 / 16:18:15 ,   Bloggadress: http://helenm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback