Egen tid

Så här dags på kvällen har jag sk "Elin tid". Det är då jag bläddrar bland kanalerna på tvn å kollar igenom om det hänt nå här ute på the World Wide Web :)
Max har sovit sen..... ja jag tror kl blev 21 idag faktisk annars brukar han somna vid 20.
Höll han uppe lite längre idag för den rackarn har börjat vilja kliva upp strax efter 7 på morgonen. Förr fick man iallafall ligga å dra sej till 9.
Jo visst jag är nog lite bortskämmd på den fronten, men men :)
Daniel har också lagt sej för han ska upp å jobba som vanligt vid 3.30 typ

Innan han somnade låg vi å pratade en stund i sängen. vi kom fram till att just nu står vi rätt stilla i våra liv eller hur man ska säga.
Det känns som vi bara låter dagarna vandra förbi.
Det har och göra med att vi bara väntar på att hitta ett hus som vi vill ha. Vi båda gillar inte att bo i den lägenheten vi har just nu. Den är på tok för lite för oss just nu.
Känns som det är grejer överallt å vi har ingen stans att göra av det.
Å vi gör inte så stor grej över att lösa problemet heller. vi vill inte lägga våran energi på denna lägenheten längre.

Nu är det ju inte så att vi springer runt å deppar eller nå. men vi som sagt lägger ingen energi på å fixa grejer i själva lägenheten. Vi spar pengar till det framtida huset och vårat mål är att vi ska hitta något innan detta år är över.

Ang. min häl så försvann ju äntligen gipset förra onsdagen. Jätte skönt att det är borta men jag har nu fått ont i foten så jag har fått börja ta tabletter. 1gång per dag. Jag gillar ju inte att ta tabletter men framåt em måste jag krypa till korset å svälja en tradolan och alvedon.
Detta är väl pg.a att vristen är stel efter gipset sen gör det ont i hela baksidan av smalbenet. Min hlsena är ju inte en bästa efter operationerna.

Men på måndag ska jag iallafall träffa Tapio (rehab) Hade honom efter min olycka också  och jag tycker han är suverän.
Då jobbade han på idrotts rehab vid sporthallen men jag visst att han inte jobbade kvar där så jag har letat efter honom å hittade honom nu på Mitt Hjärta uppe på sjukhuset. Jag blev jätte glad och for dit dagen efter och fick då boka en tid direkt. Han kom ihåg mej sen tidigare vilket också känns bra för då vet ju han vad det hela handlar om. Så jag ser verkligen fram emot att få träffa honom, sen hoppas jag att foten blir bra snart så jag kan slänga kryckorna. Just nu känns det jätte konstigt att jag ska kunna jobba om 1månad. Men när det väl blir lite fart på foten så går det väl snabbt.
Nu har ju jag fått sträng order från min läkare att inte bära tungt å grejer på ett bra tag å jag ska verkligen försöka komma ihåg det.
Kan ju vara bra att jag övade på det under graviditeten :)
Publicerat i ...:ALLMÄNT:..., 2010-04-22 / 23:03:41

  
Skrivet av: ♥ mikaela

Jo jag förstod nästan att din kommenatar vad menad till det inlägget. ;) hihi.

Och det där med egen-tid på kvällen är väl himla underbart. :D

2010-04-23 / 08:31:47 ,   Bloggadress: http://ingamikaela.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Va söt du är!:)

Tycker oxå de är dax att du får nussa lite bäs.....för de är ju nå speciellt med dom små nykläckta:)

KRAAAAM

2010-04-23 / 10:28:12 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback