Dator problem

Ja som rubriken säger så har vi haft dator problem här hemma. Data sladden började glappa och efter någon dag tvär dog den. Var in på midat och skulle kolla vad det skulle kosta att laga den. MÅNGA tusenlappar skulle det gå på. hela inkopplingen i datorn var intryckt :/ hur nu det gått till.
Så vi for iväg till Gävle för att kolla runt på alla affärerna där å vi kom hem med en ny dator. Nu har vi ett problem bara. Jag vill ju ha ut de bilder jag hade i datorn som jag ej hunnit kopiera ut på en skiva. Även alla filmer hade varit roligt att få ut, men mitt stora bekymmer är som ni kanske förstår BILDERNA.
Det skulle tydligen gå att få ut om men då var man tvungen att köpa till någon grej så dom kunde plocka ut dom (?) Vet inte vad, det var sambon som var in å pratade med dom. Jag vet inte heller vad den kostar, inte för mycket hoppas jag.

Så när jag får mina sjukskrivningspengar som jag har väntat på i 1månad kommer ska jag slita med mej Daniel å fixa det där direkt. För när det gäller sånt här så går det inte snabbt för honom att ta tag i saker.
Händer det något han inte räknat med som nu att datorn gick sönder blir han så himla puppig å då tar det tid innan han tar tag i det igen.
Men för mej är det skit viktigt med mina foton. DOM VILL JAG HA å gärna redan IGÅR.
Så jag väntar som sagt på att pengarna ska komma in sen blir det min första investering så jag ber till gudarna att inte den kostar flera tusen. Man vet ju aldrig med dator grejer. Sen kan dom säkert ta bra betalt när det gäller sådarna grejer för vill folk ha ut sina grejer från en kraschad dator betalar dom, antar jag.

Så ni får inga bilder denna gång heller. Så håll tummarna för att det löser sej
Publicerat i ...:ALLMÄNT:..., 2010-04-21 / 22:04:19

  
Skrivet av: Frida

Ja vi håller verkligen tummarna för att det går att lösa!

Kram kram

2010-04-22 / 11:14:47 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Mela

är det inte bara en vanlig extern hårddisk man skall ha för att de ska lägga över bilderna på?

2010-04-22 / 15:08:31 ,   Bloggadress: http://mikaelajensen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback