Daniel Talar ut för första gången i min blogg...

Min dag började 03:02 då klockan ringde å väkte mig phuu en anning tidigt.klev upp gjorde de ja brukar knäppa på kaffekokaren, Borsta tänderna, vänta på kaffe, att kaffe ska rinna klart, Packa matväskan, pussa Elin hej då å god morgon/natt. Sätter mig i bilen 03:15 åker till min lastbil i bollnäs kommer fram 03:27. Sätter mig i lastbilen å gör de ja alltid gör, Stoppar i förarkortet, Ställer upp kaffetermosen å vatten flaskan, Knäpper på handsfreen, Tar en snus (ALLTID).Släpper handbromsen 03:30 å gasar allt ja kan imot östersund som tar precis 3 tim å 45 min kommer fram 07:15 åker in på värmeverket å ska tippa av mitt lass mäter kubiken väger lasten var precis 100 kubik å vägde lite mycke 64,56 ton åker in ropar på traktor föraren frågar vart ja ska tipp skulle tydligen tippa på en ny hög sagt å gjort tippa vagnen först gick ut städa ur vagnen tog prov påse bäst att ta prov påsen när man tippat vagnen känns som de går snbbare då:)sen tippar ja bilen går ut städar buren på bilen allt gick bra å snabbt åker upp på vågen för att väga ut knappar lite på datan för att få ut kvitto lägger ett i prov påsen å stoppar ett i fickan, Lägger prov påsen i en grön sandlåda. SÄtter mig i lastbilen knappar in kvitto numer, Kubik, Ton, Matreial i min hand data.klockan e nu 07:30 Nu drar ja imot Handsjöbyn (Handlakevillage=Takida)Åker i 30 min sen tar ja 45 min rast lägger mig i sängen å vilar sover typ 10 min å städar lite skriver löning lyssnar på morgon passet i p3:)08:30 har jag rastat klart åker vidare imot Handsjöbyn (Handlakevillage=Takida) för att lasta bark kommer dit 09:57 börja lasta me en skit risig volvo 150C sliten som fan med sveriges minsta skopa typ 2 kubik:(många skoper de innan man får lass 110 kubik vart de 110 delat på 2 är ju 55 skopor de lätt matte de:)så ja 32 minuter senare å lite strul så gasar jag ut ifrån sågen å åker till Rätan där stannar ja i 13 min för att äta mat låda, Nu är klockan 11 nånting kan ju inte komma ihåg all tid på ett helt skift jaja ringer Larsa å säger tja du vi byter på prix i bollnäs idag vid 13:30 oki blir bra de säger han.Åker till Ljusdal å svänger in på Preem (Såifa) å tankar där vart 300L exakt.Nu är klockan 12:40 tar alltid 50 min ifrån rondellen till prix i bollnäs vet man ju där har man åkt nån gång förr:)kommer till prix exakt 13:27 alltså gick de lite snabbare idag kankse hade me vind nånstans. jaja de va min dag de sen åkte ja hem till min Elin å Max........

Detta var min första å sista gång ja NÅNSIN kommer att blogga ha de.
//Daniel the boyfriend

Publicerat i ...:ALLMÄNT:..., 2010-04-08 / 20:49:41

  
Skrivet av: Amanda

Va skoj med en pojkvän som skriver blogg(även om de var både första och sista gången :P) Kul att läsa tycker ja :)Goo daniel! Och Elin så klart! :)

2010-04-09 / 07:12:44 ,   Bloggadress: http://ammeanda.blogg.se/
Skrivet av: Frida

HAHAHAHAHA:D

Fan va bra Daniel!:)

Nu kan vi ju aldrig säga att han inte provat blogga i alla fall:)

Kraaam

2010-04-09 / 11:27:40 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Nina

Bra jobbat Daniel! Att inte du har en egen blogg???



Lite bilder kanske hade varit skoj, flis, bark och lastbilar är ju alltid lika kul att titta på haha

2010-04-09 / 11:39:34 ,   Bloggadress: http://ninaihallbo.blogg.se/
Skrivet av: Frida Granath

Men var det inte kul då daniel.

Vilken dag.. och jag ser hur du springer runt. Stress- Daniel :P

2010-04-09 / 19:38:52 ,

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback