Fyller ut bloggen...

Hittade frågor hos en annan mammabloggare, ska se om jag kan svara på det :)

Graviditeten;

Vilka var dina favoritkläder? Mammabyxorna från busungen (hade en jätte skön mudd i midjan) lång tunn tröjja som räckte en bit ner på rumpan
Vad var din/dina favoriträtter? Samma som innan. TACOS
Vad var din/dina favoritdryck? Julmust var en höjdare
Vad tyckte du inte om? Kaffe
Var det någon favoriträtt som ändrades? Näe, du det var inte mycket i matväg som blev ändrat
Vad var du mest sugen på? åhh vad svårt. tror inte det var nå speciellt
Hade du halsbränna? Nepp, kanske ett par gånger mot slutet bara
Hade du foglossning? Nepp inte det heller. Kände av ischias nerven ibland bara
Hade du sammandragningar? Ja några gånger sista 15veckorna. Förvärkar sista 2veckorna
Mådde du illa? Nej inte det heller
Vilken sovställning var bäst? vänster sida. ALLTID
När var din BF-dag? 9 mars 2009
Gick du över tiden? Nej, han tittade ut i vecka 37+6
Hur mycket gick du upp i vikt? 15kg tror jag det blev
Hade du mycket vätska i kroppen? Nepp
Hur var ditt psyke? Ingen skillnad från när jag inte var gravid
Gnällde/klagade du? Näe inte mycket. Eller när jag började få förvärkar tyckte jag det var lite jobbigt. åsså på slutet gnällde jag lite när jag inte kunde ligga å mysa som jag ville i soffan
Vad trodde du det var för kön? En pojke. Men med allas tjat om att det skulle bli en flicka började jag tveka. Men innerst inne trodde jag pojk.
Visste du vad det var för kön? Nej, ville inte veta och hon frågade inte på UL heller om vi ville veta.
Hur låg ditt SF-mått? Mitt emellan normal och övre kurvan
Var du rädd för något? Näe jag försökte inte funderaså mycket på vad som skulle kunna hända
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Snabb & endast med lustgas.
Hur ser du på graviditeten idag? Oförskämmt bra. Hade inte några direkt gravid symntomer mer än att magen växte :)



Förlossningen;


När började din förlossning? 22februari 22.20
Hur började den? Kände inget speciellt. helt plösligt kom det lite vatten. sen efter en stund lite till. Efter en stund börja det komma lite mensvärkande smärta som snabbt gick vidare till värkar
När åkte du/ni in till förlossningen? 23.00 lämnade vi lägenheten. kl 24.00 var vi i Gävle på förlossningen
Varför? Värkarna kom med ca 4-5min mellanrum
Vem/vilka åkte du in med? Sambon/pappa Daniel körde
Fick du/ni åka hem igen? Nej vi fick direkt gå till förlossningen.
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Gävle sjukhus.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 5cm
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Det gick väldigt fort, efter 45min på förlossningen var jag öppen 9cm. sista cm tog längre tid, fick lite dropp för att hjälpa till och byta ställning för att öppnas sista cm. Efter tömmning av kissplåsan var det dags. 02.59 kom lilla Max ut

Vilken/vilka var med under förlossningen?
Daniel
Tog du nåt smärtstillande? Endast 50/50 lustgas/syre
Grät du? Näe jag tror inte det. Har svårt å gråta :/
Vad tyckte du var jobbigast? Bilresan ner till Gävle
Var du rädd för något? Näe hann inte tänka på nå sånt.
Hur lång tid tog det? från att den lilla skvätten vattnet kom, 4,5tim
Hur ser du på förlossningen idag? HElt fantastiskt. Det var väl ingen konst att föda barn!

Barnet;

Vad blev det för kön? Världens finaste pojke.
Hur mycket vägde barnet? 3214 gram
Hur lång var barnet? 51 cm
Vad var huvudomfången? 33 cm
Hur mådde barnet? Dom trodde han hade lite svårt med andningen då han inte ville skrika till riktigt någon gång. Men så var det inte, han ville helt enkelt inte skrika :)

Publicerat i ...:ALLMÄNT:..., 2009-11-04 / 20:06:13

  
Skrivet av: M a d d e l u t t e n

Då jobbar jag, men den 19:de då kanske? =)

2009-11-04 / 20:31:14 ,   Bloggadress: http://maddeluttten.blogg.se/
Skrivet av: M a d d e l u t t e n

Du är ju som gjord för att föda barn! :D



Nej, bara ljusparty och dildoparty :p haha!

0738430510

Ja 19.00 den 19/11 bör funka kanon :D

2009-11-04 / 22:19:56 ,   Bloggadress: http://maddeluttten.blogg.se/
Skrivet av: M a d d e l u t t e n

Missuppfattade kanske dig lite där =)

Ska vi köra på 19/11 kl.18.00? =)

2009-11-05 / 06:40:41 ,   Bloggadress: http://maddeluttten.blogg.se/
Skrivet av: helen

så mysigt å höra om allas intryck och upplevelser när de fått sina barn. Låter som du hade den mest perfekta graviditeten och förlossning :)

2009-11-05 / 16:40:11 ,   Bloggadress: http://helenm.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Ja du, de där får du nog vara nöjd med ELiN!:) Är nog inte många som får ha sån tur som du:)

Kraam

2009-11-06 / 11:03:15 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Cissi

jag undrar lite efter förlossningen.. hur var det då? dagen efter 3 dagar efter .. hur trött å sliten är man? hur öm osv?, kommer jag kunna gå ut till hästarna runt 6 varje morgon? kommer jag vara helt slut eller kommer jag ändå ha ork? åhh jätte mycket sånt man funderar på kommer man orka. Kram

2009-11-08 / 19:05:26 ,   Bloggadress: http://zizziii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback