BVC besök, 10v3d

Mina damer och herrar, nu har vi en bäbis som väger 6kg :) .....lill grisen ;)

Efter att ha varit och nussat lite med Sandra och Lars lilla Vendela som är nästan 4veckor gammal var vi till BVC för ännu en vägning och mätning.
Jag gissade på att lill killen skulle väga kring 6kg och det stannade vågen på. Exakt 6kg vägde han. Han har även klivigt över 60cm strecket på längde då han var 61cm lång nu. Huvudet har jag för mej var kring 39cm.

Anledningen till att jag blir lite osäker är att i den lilla gröna "barnets hälsobok" har min lite lätt förvirrade BVC sköterska skrivit att han vägde 8.880kg och var 76cm lång................ehhh
Huvudomfång står det dock 39,2cm och jag tror nog det stämde.
Så vette fasiken vad hon har fått dessa siffror ifrån. Max längd och vikt kurva såg ju bra ut så hon måste ju ha skrivigt rätt siffror i datorn :/
Jaja ska ner imorgon på föräldra träff så då ska jag passa på att fråga henne :)
Tycker ju att hon skulle ha reagerat när hon skrev det. datum, ålder och ev huvudomf. är ju rätt. Är ju bara längden och vikten som är helt åt h--vete.

Vikt         Längd      Huvud 
Födsel       3214       51,0          33
3 dagar     2968      
1v 3d         3256                         34,5
2v 3d         3650       52,0          35,6
3v 4d         4230       55,0          36,4
5v 1d         4730       57,0          37,2
7v 3d         5300       58,5          38,0
10v 3d       6000       61,0          39,2

Ja efter att ha hållt lilla Vendela idag så är det sjukt att se vad Max har växt. Han är ju bara 10veckor så man tycker ju inte att det ska vara så stor skillnad på dom. Men herregud vilken skillnad det var. Att dom växer så fort.
Även i utveckling är det grym skillnad. Max  är ju så mycket med i allt nu. Sitter hemskt gärna i famnen helt upprätt så han kan se vad som hände runt omkring honom.
Har varit ute på blocket och letat en bumbo stol. Känner att det är lite onödigt att köpa en helt ny för 500kr när man kan köpa på blocket för under halva priset som är använda i bara några månader. Kan ju inte vara nå direkt slitna.
Har nån på g nu så vi får se om jag får hem någon snart :)

Måste nog ut på blocket nu å se om det kommit in några fler bumbo stolar ;)
see ya!

.

Publicerat i ...:MAX:..., 2009-05-07 / 21:22:09

  
Skrivet av: Nina

Tusan Max kommer ikapp Edla... När hon var exakt lika gammal så vägde hon också 6 kg, men hon var ju större när hon föddes...



=)

2009-05-08 / 12:11:11 ,   Bloggadress: http://ninaihallbo.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Jag säger som alltid jag då...STORA KILLEN:)

Nu måste vi ju träffas snart innan han växer ifrån oss;)

Ha en bra helg

KRAAM

2009-05-08 / 17:34:32 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Mela

Haha =D Nu skilljer de bara 400g mellan Max och Ayla =P Min lilla tjockis börjar bli tanig haha

2009-05-09 / 01:08:56 ,   Bloggadress: http://nevertheless.webblogg.se/
Skrivet av: Mela

Tänkte bara meddela att jag startat en ny blogg istället för den gamla!

Så hoppas du fortsätter följa oss där =)

Och ändra gärna om adressen på din länk till mig till den nya bloggen istället!



Krama om gotrollet ifrån mig! :D

2009-05-10 / 22:09:44 ,   Bloggadress: http://mikaelajensen.blogspot.com/
Skrivet av: Frida

Ja de är väl klart att jag kommer ihåg dej i morron:)

Ses då!

Kraaaam

2009-05-11 / 20:46:44 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback