Hungrig...

Fy så jag har varit dålig på att uppdatera nu :/ Måste vara 1vecka sedan sist.

Här hemma är det full fart, dagarna bara rinner iväg fast jag inte tycker att vi gör något speciellt.
Tycker mina dagar består av att mata, mata, mata just nu. Han ska äta hela tiden nu den senaste veckan tycker jag.
Även på nätterna tycker jag att han äter oftare, de första två veckorna åt han med ganska bra precis 4timmar imellan, nu har vårat lilla busfrö bestämmt att det absolut inte får gå mer än 3timmar imellan målen.

Han äter det sista målet innan lampan släcks kring 23-00 tiden. Sen vaknar han kring 2-3 för mer mat. Då kliver jag upp å sätter/lägger mej i soffan för att inte väcka pappa Daniel. Brukar han få mat från ena tutten, rapas, upp och byta blöja åsså sätter jag mej en stund till så får han mat från andra tutten. Då brukar han bli jätte nöjd och somna i famnen så det är bara att lägga ner honom i hans lilla sängkorg. Sen vaknar han efter 5 för ännu ett mål, samma rutin där med mat från vardera tutt, blöjbyte os.v. Sista gången vaknar han efter 8 för mera mat. Efter det målet brukar han vara ganska vaken. Då brukar jag passa på att slumra till i soffen med han i min famn, då är han som nöjdast :)

Men de sista dagarna här har rutinen brutits lite med hela grejen äta-rapa-byta blöja-äta-sova då jag har varit så trött när jag klivit upp då vid 2-3 tiden, för redan när han äter från första bröstet lyckas jag somna och sen vaknar vi båda vid 5tiden :/ Då blir allt fel, iallafall för mej haha. Rutinen för det har inte fallit på plats ännu så då brukar vi få vara uppe lite för länge innan han lyckas somna i sin korg. Så jag tror jag läre försöka hålla mej vaken i fortsättningen. Boven är väl att jag brukar hamna i liggande ställning när jag ammar honom då, inte bra för då somnar jag tydligen direkt.

Sen flyter väl dagarna på, han sover väl som längst nu såhär mitt på dagen, han vilar väl upp sej efter natten, haha :/ Men det är väl bra att han har en lång vilo period såhär mitt på dagen, kan man kanske få lite uträttat här hemma :/
...ehh, ja man intalar sej det iallafall, men änsålänge har det inte hänt mycket mer än att jag sitter i soffan här hemma å är sjukt trött. Men om nån dag kanske den rutinen med att plocka ihop å små städa lite såhär mitt på dagen kommer :/ Eller?!
Men så är det, man ska inte orka allt, vi får väl se om jag tar mej ork att plocka fram dammsugaren idag?!? Sånt som visar sej.

Näe nu ska jag nussa bäs, men först kan jag ju bjuda på en bild på lilla Max när han ligger här på golvet brevid mej i babygymet, i sina nya kläder som jag köpte igår :) 
                                                



                                                

.
Publicerat i ...:MAX:..., 2009-03-19 / 13:46:51

  
Skrivet av: Fnyz/Hanna

på kortet i min blogg då edit ligger på fredriks arm är hon 2 veckor och 1 dag :-)

2009-03-19 / 16:42:10 ,   Bloggadress: http://fnyz.blogg.se/
Skrivet av: Lina

Guud så söt han är, så lik William tycker jag :D

2009-03-19 / 19:27:03 ,   Bloggadress: http://liinadahlof.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Men vet du EliN? Man måste inte plocka å städa bara för att man är hemma om dagarna. Passa på att vila upp dej när du kan. Max kommer säkert inte äta lika ofta hur länge som helst å då kommer du komma in i det där. NJUT gumman å ta de lungt!

Kraaaam

2009-03-19 / 20:59:22 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Fnyz/Hanna

det är nog lugnt för JAG hade henne sådär på armen för en låååång fotosession och då var hon 1 månad gammal. å Fredrik tyckte vi skulle ta nya nu med henne på hans arm å de var inga problem.

2009-03-19 / 23:20:35 ,   Bloggadress: http://fnyz.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Nää jag tror att dom flesta känner så. De gör jag i alla fall när jag bara går hemma. Men du har en liten bäbis som kräver lite av dej, de är inte bara "att vara hemma":) Med din dygnsrytm skulle i alla fall jag vara helt slut:p

Kraaam

2009-03-20 / 09:34:40 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Lina

Haha nä men såg när jag var hos Frida att han är sjukt lik er när ni var liten :)

2009-03-20 / 09:51:02 ,   Bloggadress: http://liinadahlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback