Lugnet före stormen?

...Den frågan ställer man sej då jag kan tycka att vi har en nå så grymt snäll son,
hemskt sällan han gnäller, hans liv består av att sova, bajsa äta. Inga sura miner här inte.

I flera nätter nu har han bara vaknat till två gånger då han vill ha mat, ibland har även jag fått börja peta på honom då mina tuttar vill att han ska äta lite oftare. Han vaknar någon gång vid 2 tiden för lite mat och blöjbyte sen sover han och vaknar till vid en 5-6 tiden då är det samma visa igen med mat och byte av blöjan. Sen somnar han snällt igen och sover till kl är drygt 9. Ska det vara så enkelt?

Men det är väl så att det är lugnet före stormen, vi får nog igen det här snart tror jag...



Igår ramlade iallafall Max navelsträng bort, 7dagar satt den kvar. Av pappas lycka ramlade den bort, den var inte så trevlig tyckte han och det håller jag väl med om, skönt att den är borta nu :)

På torsdag kommer det en dam från BVC på hembesök också, då ska det väl vägas och mätas kan jag tänka mej. Ska bli kul och se om han har gått upp nå sen i onsdags då vi vägde honom sist. Då vägde han strax under 3000gr, 2963 har jag ett svagt minne om men jag är inte säker. Ska dubbelkolla det med damen som kommer på torsdag.

Näe nu ska jag och lille Max ta och besöka moster Nettan, hon flyttade för dryga månaden sedan och jag har inte varit dit än :/ Så det är väl dags nu va?!

Publicerat i ...:MAX:..., 2009-03-03 / 15:30:08

  
Skrivet av: Frida

Ja visst! Jag vela ju göra det golvet förra gången men struntade då i det, så visst fick de nåt positivt med sej:) Jag börjar se ljuset i tunneln nu:p

Ja Elin de kanske kan vara så enkelt att ha barn. De är bara å njuta medans de varar:)

Kraaaam

2009-03-03 / 15:54:15 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Erika

Vad skönt för dig att få sova bra om natten. Det är guld värt!

2009-03-05 / 15:31:04 ,   Bloggadress: http://golinannaerika.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Ja, jag vill oxå komma å nussa snart:)

Lusten och orken kanske kommer om de blir lite bättre väder. Själv så måste man ju tvinga sej iväg med hunden:)

Men vi kanske tar en promenix upp till er i morron på typ förmiddan, när Lars har vaknat. Han kommer ju hem i natt. Vi ska hämta Algot hos Barbro senare.

Kraaam

2009-03-05 / 19:19:32 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Maria

Ja, det kan vara så där enkelt att ha barn. Vi var också förvånade över hur "enkelt" det var. Annars hade vi ju inte skaffat en till så här fort. Men den här gången får man säkert igen 4-dubbelt.



Börja inte väcka honom på nätterna bara. Det gjorde vi med S och då var det kört sen för då fortsätter dem vakna. Pumpa ur om det blir jobbigt för dig istället.



Kram /M

2009-03-07 / 19:10:11 ,   Bloggadress: http://www.familjenlinden.se/wp

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback