Nya kameror

Idag var jag och hämtade ut min nya kamera.
Eftersom min Nikon D50 inte finns längre fick jag denna i ersättning istället


 
Nikon D60/18-55VR
En högpresterande digital SLR-kamera i DX-format med en upplösning på 10,2 megapixel.
 
Den är enkel att använda och hantera, och perfekt när du vill utforska de digitala SLR-kamerornas värld. Vardagssituationer kan anförtros kameran i AUTO-läge. Kreativa funktioner i kameran är lättåtkomliga via en intuitiv meny. Bekvämlighet prioriteras genom en roterande informationsskärm som följer kamerans orientering, en självrengörande inre mekanism och en sensor i sökaren som inaktiverar monitorn.

Sen har jag alltid velat ha en "slit och släng" kamera som man kan ha med sej typ till stranden eller som man bara kan ha med sej i väskan typ.
Då hittade vi denna stöt tåliga kamera som man även kan fota med under vatten, hur coolt är inte det?! :D


Olympus MY-Tough 6000 Blå
Stöt och vattentålig digitalkamera med 10 megapixlars upplösning.
 
Robust digitalkamera som klarar både stötar och undervattensfotografering ner till 3 meter. Kameran har en upplösning på 10 megapixlar, 2,7" LCD, bildstabilisator och ansiktsigenkänning. Utrustad med Intelligent Auto Mode som känner av de fem vanligaste motiven och justerar automatiskt exponering och fokus för just dessa. Allt för att göra fotograferingen så enkel som möjligt.


Så nu jäklar ska det fotograferas i sommar :)

.
Publicerat i ...:ALLMÄNT:..., 2009-06-26 / 01:21:26

  
Skrivet av: Frida

Härligt EliN! Nu hoppas jag att vi får se mycket kort framöver:)

2009-06-26 / 09:55:57 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Hihi va bra:)

2009-07-01 / 11:14:03 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback