Moster Elin

Inatt har jag blivigt moster igen.
Syrrans Rottweiler Tessan har valpat :D Just nu står det 5-4 till tikarna. Vet ännu inte om hon valpat klart. Den senaste tiken kom för drygt 30min sedan så jag väntar nu ivrigt vid mobilen, det är via SMS frida håller mej informerad :)
Bjuder på bilden jag fick av Frida imorse vid halv 7 tiden



Har nu fått informerat att det var nog den sista valpen som kom. "Barnmorskan" Kicki trodde det var klart innan den sista tiken kom så nu tror hon verkligen att det är klart.
Så ställningen slutade då 5-4 till tikarna :) Alltså 9valpar totalt :)
Var 11 som gömde sej där inne, men två föddes väldigt små och Kicki trodde inte dom var färdig vuxen.

Så kl 13.00 idag bär det iväg för att se de små liven :)
Ni vet nu vart jag kommer tillbringa stor tid av min sommar............. Just precis, i Tessan säng med alla valpar. HAHA

.
Publicerat i ...:ALLMÄNT:..., 2009-06-23 / 09:42:28

  
Skrivet av: Helen

åh vad mys med valpar :) om några veckor är det fullt liv och kaos :) haha, uppdatera gärna med fler bilder på dina "syskonbebisar" :)

2009-06-23 / 16:37:44 ,   Bloggadress: http://helenm.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Grattis grattis! Jag vill oxå se dom små liven!:)

2009-06-23 / 19:07:42 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Jag ska också tillbringa min sommar med dom små bebisar jag fått :) men ida är resultatet 4-4 då en tik dog idag. Tessan hade råkat lagt sig på den största av tikarna. Sorgligt men sånt som kan hända. Inte Tessans fel. Och du Frida: då måste följa med och titta på dom någon dag :)

2009-06-24 / 17:30:54 ,

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback