Utveckling

Förlåt för att jag är seg som vanligt med uppdatering.

Här hemma händer det massor tycker jag, lille Max bara växer och växer och hans dopdag närmar sej med stormsteg.
När Max vaknade idag strax före fem för en slurk mat kunde jag inte somna om, då låg jag och funderade på massa kring dopet, jag gick igenom min kompiskretts för att se om jag kunde komma på någon som kunde sjunga. Vill så gärna ha någon som kan sjunga Hanna Hedlunds dopsång för Max i kapellet. Men jag kan fasiken inte komma på någon som skulle kunna ställa upp :(
Sen fundera jag på vad jag behöver inhandla och fixa till fikat efteråt. Å sist men inte minns funderade jag på vad Max blivande gudmor ska få för gåva under dagen. Kom snabbt på vad jag skulle köpa, kan dock inte meddela vad just nu då jag vet att Frida läser bloggen min :)



Max har iallafall vänt sej riktigt från rygg till mage nu. Han har varit på G länge men aldrig vänt sej riktigt, han har kommit runt men inte riktigt lyckats få till armen, den blir kvar så han ligger på den. Så då tröttnar han å börjar tjuta.
Men i torsdags så fick han med sej armen :) Det var på morgen när vi alla låg i sängen och försökte somna om efter att Max hade ätit lite. Men Max ville uppenbarligen inte sova utan låg å vred å VÄNDE sej :)
Sen dagen efter la jag honom på en filt på golvet medans jag donade lite överallt. När Daniel gick till Max hade han vänt sej :D DUKTIG SON MAN HAR :)

Sova längre än till 9 får vi inte göra nuförtiden heller. Max äter vid kanske 5 tiden men då somnar han fint in med bröstet i munnen efter kanske 15-20min. Sen vaknar han igen 8:30-9:00 för lite mer mat, tror egenligen inte att han är så jätte hungrig då, det är mest för att få han lugn så en annan ska vakna till. Då tuttar han kanske lite halvt i 10min sen börjas det, då ska han berätta precis ALLT tror jag. Det ska även gestikuleras en massa.
Sen när han väl har fått upp båda mamma å pappa, då är den jäkeln bara vaken i drygt 1timme, sen ska HAN SOVA.

Sötsnöret vårat :)


Foto: Frida Forsblom



Imorgon är det iallafall dags för omgång 2 med sprutorna :/
Men det ska säkert gå bra. Ska bli spännande att väga Max också. Måste vara nästan 2månader sen sist.
Men en enkel vägning på våran våg här hemma verkar han väga 7,5kg, det ni :)

Näe nu är det dags för lite frukost känns det som.

.
Publicerat i ...:MAX:..., 2009-07-20 / 09:43:18

  
Skrivet av: Frida

Ja visst blev det ett mysigt foto:) Har nåt till oxå men dom blev inte så bra, men om du vill så kan du ju få dom oxå.

Kraaaam

2009-07-20 / 15:43:10 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Mela

Hihi vid 6mån kollen vägde Ayla 7.2kg :D

Det är verkligen en liten plutta vi har! =) Trotts att hon var så stor när hon föddes ;)



Poolen köpte vi på Coop hemma i göteborg :) de var rea och allt på den! 199kr istället för 399kr himla häftig! Fontän och grejer i snabel är det oxå haha =D

2009-07-20 / 23:57:02 ,   Bloggadress: http://www.mikaelajensen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback