1 år sedan

För exakt 1år sedan kom PLUSET som skulle förända min och Daniels liv.

Jag hade väntat på att grejerna skulle komma några dagar, vi planerade ju att skaffa barn men jag vågade inte hoppas att jag skulle vara gravid. Daniel hade inte så stor koll på när grejerna skulle komma så han hade ingen aning.
Jag köpte ett grav. test så att funderingarna skulle få ett svar. (kan ju vara så att förhoppningarna förskjuter mensen)

Daniel jobbade natt den veckan, men jag tänkte vänta å ta testet så vi kunde göra det tillsammans, jag trodde även att det skulle vara för tidigt att testa då jag bara gått någon dag över tiden. Sen ska det vara bäst att ta testet på morgonen när det är så tidigt inpå.
Men jag kunde inte hålla mej så på kvälls kvistet tog jag testet själv ändå.
Det var lång tid att vänta på svaret... Men egentligen så gick det snabbt. Det var ingen tvekan på testet. Det kom fram ett STARKT PLUS på en gång.
Vet inte riktigt vad jag tänkte då faktiskt, men jag var tvungen att samla mej en stund innan jag kunde ringa Daniel.

Efter en stund när jag ringde Daniel vardet UPPTAGET i mobilen hans...
Efter en stund ringde han upp...

... Vi pratade en snabbis om vad han gjorde. Han hade precis stannat till vid en mack i Falun och köpt sej en magnum mandel :D
Sen berättade jag att jag köpt ett grav.test och testat mej, "så vi ska ha barn" sa jag. Sen minns jag faktiskt inte vad vi sa mer till varandra. Han frågade hur jag kände det och han sa att han längtade sååå redan.

Ja så "romantiskt" var det den dagen vi fick vårat PLUS :D haha Men vad gör det, vi skulle ju ha barn :)

Nästa gång ska jag göra det lite mer romantiskt, tihi.





.
Publicerat i ...:MAX:..., 2009-07-08 / 16:16:01

  
Skrivet av: Helen

mysig berättelse :)

2009-07-08 / 17:12:22 ,   Bloggadress: http://helenm.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Åhh jag ryser i hela kroppen....fyy va härligt:)

Kraaaaam

2009-07-09 / 11:46:58 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Mela

hihi precis ni skulle ju få en liten bäs och det är ju det som är huvudsaken! =D

2009-07-09 / 23:35:51 ,   Bloggadress: http://www.mikaelajensen.blogspot.com
Skrivet av: Lena E

Ditt sätt o berätta var då mycke bättre än mitt, jag var o köpte mitt gravtest på lunchen o kunde inte hålla mig så jag gjorde mitt på toaletten på jobbet... Sen när jag kom hem så hade Kenny möte med sina anställda så jag fick gott sitta o vänta med värsta nyheten, sen när alla åkt ja då ringde Kennys mobil men sen i bilen på väg till soptippen fick jag äntligen berätta det!!!

2009-07-09 / 23:41:57 ,   Bloggadress: http://lenakenny.blogspot.com
Skrivet av: Mela

ja de var riktigt häftig upplevelse faktiskt!

Stackars Ayla kommer väl bli helt arg när hon blir större över att hon varit där när hon var så liten så hon inte kommer ihåg det själv haha =)



Vart ska det bära av för er då? =)

Vifunderar på att försöka ta kanske 2-3veckor i Thailand nästa vinter vi, innan hon blir 2 år så att hon åker gratis fortfarande ;) hehe

SKämtade lite om att vi skulle besöka alla världsdelar nu innan hon är 2 medans hon bara åker med och sen inte resa mera haha =)

Gud så arg hon skulle bli när hon är tonåring då haha =D Varit överallt typ men inte kommaihåg ett skvatt =D

2009-07-10 / 18:15:28 ,   Bloggadress: http://www.mikaelajensen.blogspot.com
Skrivet av: Mela

vad mysigt!

Vi funderar oxå på att åka dit en 2-3v över jul och nyår nästa år faktiskt! :-D Kanske springer på varandra då ;)

2009-07-12 / 03:46:03 ,   Bloggadress: http://www.mikaelajensen.blogspot.com
Skrivet av: Frida

Jo de blir väl så, men de hade ju varit kul om Lars också kunde ta de lite lungt, så man slapp vara själv och njuta av sommaren:)

2009-07-17 / 10:45:39 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback