V.34

(2009-01-27)
Vecka 34+0

När min tvillingsyrra frida hade kommit såhär långt i graviditeten ville hennes lille son komma ut till denna värld. Jag är glad att denna dag nästan är över så jag slipper få ett barn som är född 6veckor för tidigt.
Jag har hela tiden sagt att jag kommer föda för tidigt, men nu när denna dag snart är över känns det som att jag kommer gå hela tiden ut eller t.o.m kanske över.
Några har redan börjat gissa på kön och födelse datum på våran lilla "Kula" men nu vill jag jätte gärna ha flera gissningar :) Bara gissa på, kanske ni har en magkännsla på vikt, längd, tid på dagen o.s.v?

Igår var jag ner på stan efter jobbet och skulle fixa med faderskapet på lilla "Kulan", på tisdag ska Daniel få skriva på papper på det.
Sen var jag till försäkringskassan å skulle fixa med föräldrapeningen. Det var ett äventyr, förkortat så härjade jag ru7nt över allt, först till nya stället, där var det låst, gamla stället, också låst. Efter några samtal fick jag reda på att dom fanns nu i samma lokal där skatteverket håller hus. Gubben där verkade veta mindre än mej (det vill säga inte mycket) om hur jag ska göra. Lyckades få ut nå papper tillslut som jag ska fylla i och skicka in. Blev problem för honom när jag inte hade nå personnr på lilla "Kulan" så inte vet jag hur rätt det här blev, sånt som visar sej. För jag har ju svårt att tro att jag ska ta tag i att fixa föräldrapenningen när "Kulan" är född, enligt mej ska ju allt vara klart då.
Bli spännande det här...

Åter till växandet i magen så är det grym fart där inne nu tycker jag, nu börjar sparkarna komma på vänster sida också. Lite trång för att hålla sej bara på högersidan nu kanskje :)
Ilningarna i bäckenet (foglossning) kommer lite oftare nu tycker jag, men det är bara stanna till för en stund så går det över. Man är lite lugnare nu när man vet vad det är förnågot.

Trångt att få i sej mat är det också, kan inte alls äta så mycket som jag brukar. Men det är som sagt dags att det ska bli lite trångt därinne tycker jag.

Näe men annars är det inge mer tror jag.



.
Publicerat i ...:GRAVIDITETEN:..., 2009-01-27 / 19:22:33

  

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback