V.33

(2009-01-20)
Vecka 33+0

Då har vi gått 33 hela veckor då.
Ilningarna i ljumske/bäcken fortsätter att jävlas med mej, blir inte bättre på den fronten iallafall.
Men nu har jag ju iallafall börjat vara sjukskriven 50% på Luva Motor & Fritid. Har jobbat fm måndag tisdag och kommer även göra det imorgon onsdag sen torsdag fredag kommer jag jobba em pass. Får vi se hur det går, inbillar mej iallafall att em passet kommer var kämpigare (hoppas jag har fel)

Rör sej mer i magen gör det iallafall nu, de senaste dagarna har det varit extra mycket rörelse inbillar jag mej.
Tycker att det borde börja bli trånkt där inne så det inte ska bli så stora sparkar och knuffar, men det verkar finnas gott om plats fortfarande :)
Men ändå när det är dags för nära och kära att känna på "Kulans" rörelse så blir det blick stilla därinne. Räcker med att jag börjar tänka "nästa gång det knuffas då ska jag säga till så dom får känna" då blir det helt lugnt i magen.
T.o.m så att Daniel börjar tro att det bara är jag som känner de stora knuffarna å sparkarna för att jag har kusen inne i mej. visst är det väl så att jag känner mer (vore väl konstigt annars), men ibland kan det bli sjukt stora sparkar så man tror h*n håller på å försöker ta vägen direkt ut genom magen, och man känner väl på utsidan då. Men men

Önskar att magen ska börja sjunka lite nu snart också. "Kulan" ligger mot höger revben hela tiden nu så dom börjar bli väldigt ömma. Vore väl annat om "Kulan" kunde byta sida ibland så revbenen får vila lite. Jag tror fasiken inte att jag känt nå knuffar eller sparkar mot vänster revben någon gång.
Enligt BM Astrid så växer dom uppåt fram till vecka 36 sen börjar magen sjunka, HERREGUD undra hur det ska gå. 3jäkla veckor dit ju.

Imorgon ska vi till BM Astrid igen, då ska jag fråga henne vad hon tror det kan vara när det ilar så i ljumsken. Då slipper jag spekulera nå mer i det. Vi får väl hoppas att det typ bara är några nerver som råkar i kläm ibland så det inte är något som är knas.

Andra träffen med föräldragruppen ska vi på imorgon också, tror vi skulle gå igenom de olika smärtlindrings metoderna då.
 


: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Annat onödigt fakta är väl att jag fr.o.m igår är brunett :)
Har varit det vid 2 tillfällen tidigare men det var ett tag sedan. Sist jag hade brunt hår gick jag nog i 3an på gymnasiet, så det måste vara en 4-5år sedan (satan var det så länge sen man gick i gymnasiet, ja tiden rinner iväg)


Oj vad glad, pigg och fräsch man ser ut att vara, haha
Men det bjuder jag på :p

Publicerat i ...:GRAVIDITETEN:..., 2009-01-20 / 21:21:57

  
Skrivet av: Anonym

Japp, det är mina fogar som är mest eländiga. Och JA, det du känner i ljumskarna är foglossning. Det finns ju en fog framtill och den är det vanligast att man får ont i enligt BM. Och när man har ont i den främre fogen så strålar det ner i ljumskarna. Jag har ont i ALLA fogar (alltså 3). Det är som att ha tandvärk fast i bäckenet istället. Och så fastnar jag ofta och inte kan ta mig ur fläcken. Känns som nån sticker en kniv i höften på mig ungefär. Skitjobbigt är det. Benen lyder liksom inte när jag försöker ta mig framåt.



Läste att du har jobbigt med revbenen. Ja, tyvärr så tar det ju ett tag innan magen sjunker :( Jag hade lite bekymmer med det förra gången. Känns som man inte kan andas, typ. Nu är väll magen uttänjd en gång så nu ligger den liksom utanför revbenen.



Skönt å höra att du jobbar 50% nu. Jag tror också som du att eftermiddagspassen blir värre. Men det ordnar sig säkert.



Nu ska jag uppd bloggen

Kram /M

2009-01-20 / 21:42:29 ,
Skrivet av: Anonym

Klaga på du :) Är det nån som vet hur det är så är det jag i alla fall.



Skönt med ett bad. Jag skulle också vilja ha ett badkar. Vi har nämligen bara en dusch. Men man kanske får det nån gång å.



Näe, föräldragrupp blir det nog ingen för oss. Det är bara nåt man får gå på som förstföderska (eller om gubben man är med inte har nå ungar sen förr eller om det var typ 10 år sen man fick barn).Ibland brukar dem ordna för 2:a gångsmammor också, men det är bara typ 2 gånger eller nå sånt. Fast jag hoppas så klart det blir. Alltid roligt att träffa folk.



Jag vet inte hur BVC har det sen. Vi har ju Anneli till Savannah och tänkte ha det på nästa barn också. Hon har ju föräldragrupper på BVC sen när man fått barnet. Då kanske vi kan komma i samma grupp eller så. Annars får vi väll träffas på annat vis.



Kram /M

2009-01-20 / 21:52:37 ,

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback