V.32

(2009-01-16)
Vecka 32+3

Fr.o.m igår kommer jag börja vara hemma 50%
De första 2veckorna står arbetsgivaren för det sen får vi se om försäkringskassan tar över. Känns lite synd att jag måste gå hemma fast jag inte vet om det blir godkännt eller inte. Men så är det. Blir väl inte en jätte förlust eftersom det är bara 50% Jobbigt för dom som går hemma 100% och måste vänta på dommen från Försäkringskassan.

Vi i familjen Granath verkar ha en hög smärttröskel så hade det inte vara för Daniel hade jag säkert kämpat på som vanligt trotts att det gjorde ont.
Har väl lärt mej att känna efter lite mer sen min olycka med hälarna för nått år sedan men jag känner mej ändå dum när jag måste sjukanmäla mej. (?)
Jag tycker att det låter lite mesigt med 4timmar.
När ska jag ändra syn på det? att det är bättre för min kropp att bara jobba 4tim.
Eftersom jag har två problem som inte stöttar varandra utan snarare kämpar emot varandra istället. Hälarna som vill att jag ska sitta ner och vila så mycket som möjligt, bäckenet och ryggen som hellre vill att jag står för längre sittande ger sne belastning som gör att det blir värre. hur gör man då? 

Det var ju med ryggsmärtor det började med för min tvillingsyrra Frida, Hennes lille plutt William ville titta ut 6veckor för tidigt. Hon hann vara sjukskriven 1dag.
Våran "kula" får jätte gärna stanna nån vecka till i magen (fast ibland kan man ju önska att dom veckorna redan var gångna)

Igår var det mega fart på "Kulan" hela dagen. Sen måste h*n träffa på någon nerv ibland för då ilar det till som satan i ljumsken. Idag är det lugnare (än sålänge). 
Näe nu ska jag läga mej en sväng å förbereda för ett 4timmars pass på em. 



(2009-01-13)
Vecka 32+0

Ja idag kliver vi in i 32 hela veckor :)
Jag och Daniel var på våran första föräldrautb. idag med 4 andra par.
Vi gick igenom hur det kan vara när det sätter igång inför förlossningen. Med värkar, vattnet som går och slemproppen mm mm. Sen visade hon hur kroppen förändras under förlossningen och själva öppningsfasen, hur lång tid det kan ta osv. Det var ganska intressant tycker jag.
Mot slutet så fick vi testa en "energi andning" (jag kallar den så) och en avslapnings övning.
Tror nog Daniel tyckte det var ganska intressant, han fick nog lära sej mest idag tror jag, tror inte han hade så stor koll innan på te.x vad som händer under en förlossning, hur värkarna går till och hur länge en förlossning kan hålla på.

Övrigt i min graviditet så börjar kroppen säga till på skarpen. Har riktigt ont i bäckenet nu sen i lördags. I två dagar nu har det blivigt värre efter kl 15. Då kan det komma nån riktig ilning i bäckenet. Så jag börjar fundera på om det kanske inte är foglossning ändå?!
Jag som trodde jag skulle klara mej från det. Men jag har väl varit för hård med min kropp så det kanske jag får ta om det är fogarna som jävlas.
Men så är det iallafall. Ser ut som en tant när jag ska upp från sittande läge :/

Publicerat i ...:GRAVIDITETEN:..., 2009-01-13 / 19:21:37

  
Skrivet av: Maria

Hm, det är nog bäst du börjar lugna ner dig lite. Kan du inte minska på arbetstiden? Det skulle ju vara bra om du gick hem vid 14, innan du blir trött. Tro mig, du kommer tjäna på det i längden. Å inga mer såna där mastodont-grejjer på skotertävling nu. För det där är foglossning, serru.

2009-01-13 / 20:27:06 ,   Bloggadress: http://www.familjenlinden.se/wp
Skrivet av: Frida

Åhh vad spännande med föräldrautbildning! Kul för Daniel om han kan bli lite mer involverad:)

Ja du Elin nu måste du ta å skärpa dej:) eller så kläcker du ur dej ungen typ nästa vecka så kan ni åka på skotertävlingar hur ni vill sen;)

Ha en bra dag....KRAAM

2009-01-14 / 09:34:46 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Maria

Det skulle vara väldigt konstigt om FK inte godkände den sjukskrivningen. Om läkaren har skrivit den bra, vill säga. För problemen med fötterna hade du ju innan du blev gravid så det är ju inget bekymmer som kommit bara för att du är gravid, liksom. Men jag förstår att du inte vågar jobba 50% än. Det kanske skulle underlätta om du vågade gå hem vid 14 i alla fall en gång.



Hoppas det blir godkänt i alla fall och att du kan ta det lugnt fram till förlossningen. Har du semester å ta ut så gör det. Jag lyckades ta 50% semester sista månaderna när jag väntade S. Det kan man ju inte egentligen. Men det kan ni säkert ordna på firman i så fall. Om du har semesterdagar då, vill säga.

/M

2009-01-14 / 13:42:53 ,   Bloggadress: http://www.familjenlinden.se/wp
Skrivet av: Frida

Ja jag håller tummarna för dej. De är inge roligt om du ska må så här, de är ju några veckor kvar.

Har Markus pratat med er om Fredag och att gå ut å äta?

Ha de bra!

2009-01-14 / 21:55:52 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Usch förstår de. Skönt att du ska få göra de då ialla fall.

Ja Sport Inn har jag inte ens tänkt på....de låte ju skit bra. Jag har ju velat gå dit länge...men tänkte aldrig så långt....smart du är:)

Kraaam

2009-01-15 / 14:50:33 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback