V.31

(2009-01-11)
Vecka 31+5

Ja nu har jag och Daniel kommit hem efter helgens bravader, Arctic Cat Cup i Östersund. Vi åkte direkt efter att jag slutade jobba i fredags.
Fy vad jobbigt det har varit, nu börjar jag undra om jag kan vara gravid :p (hehe)

Lördag klev vi upp halv 6 för att vi skulle hinna med frukost innan vi skulle iväg till banan för besiktning av skoter. Jag och syster Nettan tog då tag i att få upp teamets depå tält. Slet å drog i dom där tälten, efter en stund kände jag av lite i underdelen av magen. Sa då till Nettan att nu fick hon slita å dra för mej också (kors i taket jag har lärt mej säga till :) ) Sen "sprangs" det fram å tillbaka mellan depån, banan å toaletten hela dagen. Så kring lunch började det göra ondare å ondare att gå, gjorde så ont i högra sidan av bäckenet och ljumsken :/ Slutade med att jag fick masa mej till bussen för att vila rygg (svanken blir ganska påfrestad efter en hel dags stående också) och ljumske.
Efter mycket vilja och stymmel tog jag mej upp i bussen å där blev jag sittandes en stund. Satt som en sombi i framsätet å rörde inte en pinal.

Eftersom jag inte har en blekaste om hur foglossning känns så kan jag inte säga om det var det.
Men jag tror inte det var det, var nog bara lite väl mycke stående å gående den dagen?!


Älsklingen Daniel på Arctic Cat Cup

Idag Söndag klev vi upp halv 7 för att komma i tid till banan.
Värken satt fortfaraqnde i när jag rörde mej så jag beslutade mej för att ta det mycket lugnare idag. Gå saktare, lugnare och mycket mycket mindre, även sitta lite mer.
Sittande blev det dåligt av sen är det svårt att gå minde när man vill vara överallt samtidigt, haha.
men jag lyckades ta det lugnare, kände ju fortfarande av i ljumsken så det var inte så mycket annat än ta det lugnt helt enkelt.

Nu halvligger jag ner hemma i en fotölj å försöker bara slappna av. Ska bli spännande å se om jag kommer upp ur sängen imorgon. HAHA

Vilket gnäll det var ikväll :/



(2009-01-07)
Vecka 31+1

Ja idag på em var jag till min BM Astrid :)
Åkte själv idag då det blev en så knasig tid så daniel jobbade. men det gjorde inget, han har ju varit så duktig å följt med så många gånger tidigare.


Började med att ta massa prover igen, gjorde inte det sist så nu var det dags igen.
Fasade lite över vad hon skulle säga om mitt Hb för jag har verkligen varit dålig med järntabletterna sista tiden :/
Daniel har börjat påminna mej nu.
Men "cross in the roof" så var det värdet jätte bra, 144. När jag fick börja men järntabletterna hade jag ett värde på 127, jag åt då 1 tablett varje dag å provet efter ca 4 veckor visade då på 135 så då kan ni ju förstå varför det var bra värden i.o.m att jag kanske har tagit max 1 tablett i veckan på slutet :/
Men som sagt det gjorde ju inget :)


Gått upp i vikt hade jag ju gjort som vanligt också.
Lite blygsamt kan jag säga att jag har gått upp 12kg sedan jag skrev in mej i vecka 13.
Ja jag vet det är lite mycket :/ Men då har jag helt lagt ner träningen å slutat snusa :/
Men så är det, äter inte mer gotta än vanligt men går upp ändå.
Det där kan jag ta tag i sen. Ligger på lika viktökning som tvillingsyrran Frida gjorde å hon är slank å fin nu så då klarar nog jag det å....
Man ska njuta medans man kan

Lilla "Kulans" hjärta slog i 130 slag/min sen vakna h*n till så då ökade det till 140 slag/min. Ligger på lite olika hjärtslag den här kusen.
"Kulans" lilla hjärta har slagit allt mellan 130-155 slag/min så man ska inte få nån aning om kön genom att se på hjärtljuden inte. PLUPPIS :)


SF-måttet (måttet över magen) hade ökat med 3,5cm. Jag ligger alltså på 31,5cm nu.
Hon skrev 32cm i journalen då dom bara skriver hela siffror. Men jag följer min kurva exakt (alltså lite över den s.k normalkurvan.)

Sen skulle Astrid klämma lite också, det har hon inte gjort tidigare.
Satan vad hon tog i...
Jag fick ta ett djupt andetag å när jag blåste ut körde hon ner båda händerna typ i ljumsken å ryckte å kände. Hon fick då fram att "Kulan" låg med huvudet neråt men ännu ej fixerat, vilket var bra.
Fick då svar på varför jag får lite värk där ibland och det är för att eftersom "Kulan" inte har fixerat sej så håller h*n på å stuttar med huvudet i bäckenet, så blir det tydligen när dom inte har hittat rätt ännu, rätt hål lixom :) haha


Efter detta besök hos BM ska vi åka på koll varannan vecka så nästa besök är den 22 jan

Undra om jag sitter å får uppleva "Kulans" första hicka nu?! iallafall så är det första gången jag känner det.

Något annat var det inte denna gång tror jag.

Jo ni kan få en bild också :)

 

Publicerat i ...:GRAVIDITETEN:..., 2009-01-07 / 19:36:12

  
Skrivet av: Lina

Visst påminner din mage om Fridas?

Den där hickan är mysig, minns att Theo hade hicka ofta och då vart de lite smådrygt, känndes nästan lika som när man har nervryckningar fast saktare :)

2009-01-07 / 21:13:25 ,   Bloggadress: http://liinadahlof.blogg.se/
Skrivet av: Frida

KRAAAAAAM

2009-01-07 / 22:50:44 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Jo gissa om jag är sugen på att komma upp. Lät som Håkan var de oxå, men Lars är konstigt nog lite mer svårövertalad. Han tyckte de skulle vara skönt å vara hemma! Men jag får väl ta fram min fina "operation övertalning" som brukar ge ganska bra utdelning:p

Min kusin bor ju där uppe så om vi vill så kan vi ju sova över oxå:)

Men men vi får se!

Kraam

2009-01-08 / 10:38:51 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Hihi...ja jag sa de i går. Klart som fan han tycker att han har varit borta mycket, han var ju bort i tre dagar när jag fick sitta hemma själv!

Vi skulle sova på saken sa han i går, så vi får väl se....jag brukar ju få min vilja igenom mot vissa mutor;)

Kraam

2009-01-08 / 14:13:35 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Mela

hihi ja honär en riktig liten degboll vår lillfis :) men ack så söt!

klart ni kommer det hehe :) kommer vara en ursöt liten kula!

2009-01-11 / 22:36:38 ,   Bloggadress: http://nevertheless.webblogg.se/
Skrivet av: Frida

Ja men va bra att nån gillade det:) De är ju så mycket enklare att komma ihåg allt om man tittar på bilder.

Ha en bra dag!

Kraaam

2009-01-13 / 10:37:19 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback