ALPHA 960219 - 090105


Ja idag har sorgen varit stor hos Elin Granath kan jag säga.
Hunden som har funnits i hela mitt liv (känns det som), hunden som har fått mej att öppna ögonen och bli stört förälskad i rasen Rottweiler.

Bellomis r ALPHA
född den 19 Februari 1996 tillsammans med sin enda syster Axxa,
hon lämnade oss idag den 5 Januari 2009 kl 11.00.
Hon skulle alltså ha blivigt hela 13år nu i februari vilket är rätt gammalt för att vara rottweiler.

Visst jag hade nog långt inne förberett mej för att denna dagen skulle komma, just för hennes ålder och för att det har synas så väl på henne att hon blivigt gammal. En akut operation för några år sedan blev ett måste om hon skulle förtsätta finnas hos oss ett tag till, men då trodde jag det var redan skulle vara slut. Av stor glädje fick vi ha henne några år till men det är endå en sådan stor sorg innom mej, för dagen vi sköt upp kom nu idag istället.

Hon var en hund som var så trogen, hon gjorde allt man sa, t.o.m som jag sa fast hon inte var MIN hund.
Vi sa alltid att hade syster Helène (Ägaren) bett henne hoppa ut för ett stup så hade hon garanterat gjort det.
Men fast att hon var så över-snäll så kunde hon minsann säga till om det kom en okänd människa in på gården. Inte så att hon var farlig men hon visade att hon fanns på gården iallafall.
Hon har varit duktig på de tävlingar hon var aktiv i medans hon höll på med det.

Alpha var nog allas egna lilla älskling, man bara var tvungen att älska en sådan hund.
Hon har iallafall en egen liten plats i mitt hjärta. Hon kommer alltid finnas med mej och jag kommer nog ALLTID jämföra alla hundar med henne.

Det är med tusen tårar jag pussar dej hej då, men jag vet att du har det bättre där du är nu. Nu kan du leka så som du gjorde när du var ung. Din kropp är inte längre din last.

JAG KOMMER ALLTID ÄLSKA DEJ!

  

Publicerat i ...:ALLMÄNT:..., 2009-01-05 / 19:11:20

  
Skrivet av: Lina

Usch vad hemskt. Jag minns när våran Herman dog och de är hemskt hur man saknar dom

2009-01-05 / 21:06:31 ,   Bloggadress: http://liinadahlof.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Usch vännen....låter inge kul det där:/ Blir lite tårögd ja. Men hon har det nog bra där hon är nu och hoppas du mår lite bättre i dag!

STOOORA KRAMAR!

2009-01-06 / 11:52:12 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Åhh va kul..jag vill oxå åka dit, de verkar ju var skit roligt. Ska Daniel köra?

Ja då var du ju jätte snäll som följde me han å fick åka lite lastbil:) Blir Daniel oxå som ett barn på julafton när han får visa vad han kan. Lars är hopplös me de där å jag är inte nå intresserad:) Shysst va:p

Kraaam

2009-01-07 / 14:19:30 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Sara

Usch! Aldrig roligt sånt där. Fyyya!! Nästan så att en annan blir ledsen.

2009-01-08 / 09:16:45 ,   Bloggadress: http://boddanslilla.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Kollat upp om alpha lite... Hon heter Bellomis r alpha och systern hette inte beta utan Bellomis R AXXA. Uppfödaren Bellomis föder upp Strävhåriga taxar och engelsk bulldog och nämner ingenting över att ha haft en kull rottis eller att dom någon gång ägt en rottis. men jag vart nyfiken och skickade iväg ett gästboks inläg och frågade :)

2009-01-17 / 23:52:33 ,

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback