V.37

(2009-02-22)
Vecka 37+5

Ja jag är hemma än, Nu vill jag verkligen att det ska vara slut. Vi vill ha ut dej nu lilla "Kulan", alla väntar otåligt på dej.

Igår var det skotercross som gällde hela dagen. Började vara jobbigt redan på morgonen, eftersom jag är väldigt morgon seg så blev det ju lite stressigt innan vi kom iväg, Det satte fart på förvärkarna såklar. Hela bilresan till svartnäs var jätte jobbig, sen kom det och gick hela dagen. Det värsta är att det är ingen ställning som är skön när man får en förvärk. Det bästa är att ligga på sida i lite av en fosterställning. Det är ju lätt när man är ute på skotercross vill jag mena.

Annars så var det en bra tävling som rullade på smärtfritt :) inga skador alls. Älskade Daniel körde hemskt bra trotts sitt skadade knä, men med lite stödlindning så gick det bättre.
Efter klockrena starter i kvalheaten blev han 1 korv rikare :) (alla som vann sitt heat fick en varsin korvring :D) Sista heatet han körde fick han ett kast på skotern som kastade av honom, det resulterade att han tappade en plasering och slutade 4a i det heatet. Och vi kan väl säga att det var det som avgjorde att han fick köra en B-final med endast en poäng från att direkt köra A-finalen :/ typiskt.
I B-finalen gick de två bästa till A-Final.
Dagens fina starter var nu ett minne blott och denna gång var han inte alls med. Så det blev ingen FINAL för älsklingen. Men en fullt godkänd tävling ändå honom :) *stålt*
Idag är vi hemma trotts att han skulle ha kört ett SM-kval i Bruksvallen på Walles banan. Hans knä satte stopp för det. Lite synd eftersom det har gått så bra i SM för honom iår :/

För övrigt så har Daniel känt när "Kulan" har haft hicka, känns rätt tydligt utanpå magen. Hicka får h*n rätt ofta nu, istortsett så är det varje kväll, sent på kvällen :)

Näe nu ska jag nog ta å dega lite i soffen, Daniel är å bankar ut chassit på sin skoter som fick sej en liten däng igår, sen ska den jä--ln ut å åka skoter igen utan mej :( Jag får aldrig följa med på det nuförtiden :(
Så jag vet inte riktigt vad "Kulan" och jag ska göra idag.



(2009-02-17)
Vecka 37+0

Jupp jag kom till vecka 37 iallafall, fast det inte kändes som det före helgen. Men nu har det lugnat ner sej hemskt mycket så nu känns det som att jag får gå hela tiden ut iallafall :/
Men det som är bra är iallfall att min födelsedag är förbi och "Kulan" inte ville titta ut då. Det hade jag tyckt var lite tråkigt faktiskt.

Men som sagt så är det väldigt lungt med förvärkar just nu. Visst kommer det några per dag men inte alls som det var i slutet på förra veckan. Då var det ganska kraftiga och onda förvärkar. Nu visar det mest som smärta i svanken och lite ibland i nederdelen av magen, dom känns ju fortfarande men det är betydligt färre.
Jag som hade hoppats på att det var nått på G, men NÄ.

Var ju hemma från jobbet i fredags och även igår måndag då BM Astrid tyckte jag skulle ta det lite lungt, men nu när det blivigt lite lugnare i magen så fatta jag beslutet att åka och jobba mina 4timmar idag. Då kanske vi sätter fart på allt igen :D Gick bra att jobba, fick en liten värk som visade sej mest genom ont i svanken men annars var det lungt :/ Astrid var ju nöjd om jag gått 37veckor å det har jag ju gjort idag så nu kan det väl vara dags..........

Börjat packa en BB-väska har jag gjort också. Men jag har inte fått ner så mycket i den just nu. Lägger faktiskt inte ner så mycket tanke på vad som ska med. Är ju inte precis så att jorden går under om jag glömt nå, det måste ju vara många som kommer in helt utan bb-väska?!

 Ska se om jag kan fixa en ny bild till er på "lilla" magen om någon dag, idag orkar jag inte :/

Publicerat i ...:GRAVIDITETEN:..., 2009-02-17 / 15:15:46

  
Skrivet av: Frida

Håller med dig angående BB väskan! De har det mesta på BB, man tar helt enkelt med sig för mycket prylar!

Och ja, han kan komma att få det kämpigt ;)

2009-02-17 / 21:54:32 ,   Bloggadress: http://fofroridoda.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Va skönt att du mår lite bättre nu, men jag tycker ja att du ska kläcka ur dej den där kulan snart. Jag har ju varit beredd på de i några veckor nu;)

Ha de BÄST...snart är de dax:)

KRAAAM

2009-02-17 / 22:06:16 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Erika

Något jag tyckte/tycker är kanon är amninsinlägg att lägga i BHn. När väl mjölken rann till droppar/sprutar det hejvilt. Det kan vara skönt att ha på BB så att inte kläderna behöver bli allt för blöta. Sedan använder jag en amningskopp när jag ammar på det bröstet som inte används, det har en tendens att sympatispruta. Men det är absolut inget man behöver ha med till BB och det är inte heller säkert att du vill ha det. Det beror på hur mycket mjölk man har. Men du vet att det finns iallafall :)



Hoppas förlossningen brakar igång snart!

2009-02-20 / 12:49:34 ,   Bloggadress: http://golinannaerika.blogg.se/
Skrivet av: sandra

Min karl tjatade på mig om BB-väska, men jag tog mig aldrig för att packa nån, så på morgonen när det var dax blev de lite panik så han fick slänga ner de som var viktigast typ :P

2009-02-20 / 19:39:52 ,   Bloggadress: http://unionfairy.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Ja de gjorde du bra Elin, men nu är det dax att släppa på;)

Pöss å Kraaam

2009-02-21 / 21:52:07 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

:) De kommer när de kommer

2009-02-22 / 10:34:25 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Måste väl säga GRATTIS här oxå!

Hurra, hurra, hurra:)

2009-02-23 / 07:34:06 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Marion

Grattis till sonen! :D

2009-02-23 / 08:30:17 ,   Bloggadress: http://noiram89.blogg.se/
Skrivet av: Mela

GRATTIS TILL SONEN GUMMAN!!!!

Tänk att de var en liten pojke iaf! hehe så fel man kan ha =D haha

puss

2009-02-23 / 13:56:28 ,   Bloggadress: http://nevertheless.webblogg.se/
Skrivet av: Catta

Grattis till pojken! träffade en stolt farmor i dag när jag hämtade Julia hos Barbro. Å jag fick till o med se honom på kort på mobilen! Vilken kalufs :-) Såå söt!

2009-02-23 / 21:25:56 ,   Bloggadress: http://catttaengman.blogg.se/
Skrivet av: Lina

Säger grattis här också då :)

Visst är han lite lik William?

2009-02-24 / 16:45:05 ,   Bloggadress: http://liinadahlof.blogg.se/
Skrivet av: Maria

GRATTIS!!! Å va mycket hår han har! Jättesöt liten kille ni fått. Hoppas ni mår bra allihop. Kramar /M

2009-02-24 / 21:34:05 ,   Bloggadress: http://www.familjenlinden.se/wp
Skrivet av: Sara

Men GRATTIS till er båda!!!

Himlans vad fort de gick :)

Hoppas att allt gick bra och att du mår bra.

NJUT NU!!!

2009-02-25 / 10:25:29 ,   Bloggadress: http://boddanslilla.blogg.se/
Skrivet av: Åsa (asali)

Grattis till lille Max :)

Hoppas jag slipper vänta alltför länge på vår lillskrutt. Gick 10 dgr över tiden med dottern o det är ingen hit kan jag lova :(

2009-02-25 / 16:43:39 ,   Bloggadress: http://asaliscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback