V.36

(2009-02-13)
Vecka 36+3

Igår var jag på ett extra besök hos min BM Astrid pg.a ev. onda förvärkar. Hon klurade i om det var foglossning eller förvärkar jag hade börjat få därför fick jag komma in.

I bilen ner fick jag lite ont i nederdelen av magen och det höll i sej tills jag var framma sen släppte det lite, fick lägga mej på brittsen å då drog det ihop sej igen, Astrid kände det före mej :/ sen börja det mola lite igen. Funderat hur jag ska förklara hur det känns å jag kan bara förklara för er kvinnor att det känns som mensvärk ungefär. Mest lik den smärtan.
Astrid tröck då på framfogen för att se om jag reagerade och det kändes inte alls så det är förvärkar jag har.

Hon kollade också tappen (tror jag :/) där hade det redan blivigt mjukt (blir tydligen det när det börjar närma sej, när "vägen ut" börjar göra sej redo) Hon konstaterade också att jag var lite öppen, drygt 1cm.

Hon sa åt mej att inte jobba någe mer den dagen och ta ut en semesterdag idag. Igår var jag tvungen att jobba ändå men idag blir jag nog hemma. eller jag blir hemma. Chefen får säga vad han vill.

Så nu sitter jag här hemma, mamma ringde precis för att höra hur det är idag. Tror min kära familj tycker att jag är lite blåögd :/ Hon fråga hur det var idag "- jo tack det är bra, har väl lite ont i ryggen nu men det är nog för att jag legat lite konstigt"
"-jaja tro det du" säger hon då.
haha ja jag vet det kanske inte är för att jag har legat konstigt, är nog lite förvärk nu också (var exakt såhär för syster Frida när William ville ut)

Näe nu ska jag ta å dricka lite te å ringa till chefen å höra om han fortfarande tror att jag ska komma idag :/

Bjuder på en liten magbild som jag tog igår också, dålig fokus som vanligt då jag fått ta bilden själv.


Gud man ser så himla pigg ut. :/
Helbild med kläderna på blev det denna gång alltså ;)



(2009-02-10)
Vecka 36+0

Ja då är det bara 4veckor kvar :D TJOHO
Men jag hoppas det är betydligt korta än så innan vi får träffa den lille. Jag ska villigt erkänna att just nu är det INTE roligt att vara gravid.
Sen i helgen har det bara varit jobbigt att vara gravid. Började på lördagen när vi var i Lima å det var jätte jobbit att vara med å titta på skotercross å ge suport till sambo och systerson som tävlade :(
Slutade med att jag somnade i bussen. Precis när Daniel skulle köra sitt heat :/ Schysst va!?

Igår måndag var det värre ändå. Var ner en snabbis med Daniel och kollade på en ny mobil då min gamla verkligen har gett upp. När vi skulle tillbaka till bilen blev det sjukt jobbigt åt magen. Å värre blev det i bilen påväg hem. Drog ihop sej å gjorde hemskt ont i nedre delen av magen. Varenda gupp i vägen var en plåga. När jag kom hem ringde jag till Astrid men hon var upptagen så jag fick tala in ett meddelande på telefonsvararen.
Efter kanske 1,5timmar gav det med sej å sen dess har det varit lugnt.

Astrid ringde tillbaka idag på morgonen och hon tyckte det lät som om jag hade fått lite förvärkar. Foglossning klura hon i om det var men hon trodde mer på förvärkar.
Fick en tid till på torsdag så då får vi se om hon kommer fram till nå annat.... Känns skönt att jag får komma in för det är ganska långt till nästa träff med Astrid.

Därför vill jag inte vara gravid längre, jag vill må sådär bra som jag har gjort tidigare i graviditeten.
Så vad tror ni, ska jag ta å leta fram en stutsmatta eller nå HAHA



---------------------------------------------------

(Glöm inte att prova gissa på vad det är som gömmer sej i min mage, klicka här för att se andras gissningar)

.
Publicerat i ...:GRAVIDITETEN:..., 2009-02-10 / 15:47:16

  
Skrivet av: Sara

Men guuh! Inte långt kvar nu ju :) Tråkigt bara att något så underbart ska göra så ont.

Lycka till!!

2009-02-13 / 10:58:53 ,   Bloggadress: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback