V.35

(2009-02-05)
Vecka 35+2

Bara 5veckor kvar, gud vad nära det är :D

En ny magbild tycker jag det är dags för också:




Idag var jag till BM igen, denna gång fick även blivande farmor följa med. tror jag hon tyckte var jätte kul.
Inte för att det görs så jätte mycket på dom där besöken, men det lyssnas ju på hjärtat å så som kan vara kul att höra på :)

Tog blodprov och så denna gång och det såg jätte bra ut, hade ett hb på 139, å det är typ där jag bruka ligga så det var ju bara bra. Vikten var exakt lika som sist så det är en viktökning på totalt 13kg än sålänge :/.

Jag var jätte klantig å glömde fråga vad det var för sf- mått denna gång, TYPISKT. Blir lite arg på mej själv för det men jag får fråga nästa gång vad det var så får jag uppdatera  er med det måttet då istället. Men jag följde min kuva iallafall.
Frågade även om hon trodde det var en stor krabat därinne. Pappa-Daniel var ju inte direkt liten när han kom ut till denna värld. Han vägde typ 4,5kg. Han föddes via ett kejsarsnitt och det sas tydligen att hade han fått lega tiden ut hade han vägt över 5kg.
Själv så vägde jag bara 2,2kg när jag föddes. Men då delade jag ju mage med min syster frida som vägd lika vid födseln plus att vi föddes 5veckor för tidigt.
Men goa astrid sa att bäsen ärver inte vikten från sin fader så då andades jag ut lite :)
Hon trodde iallafall att gick jag tiden ut tippade hon på att "Kulan" skulle väga strax över 3 - 3,5kg. Det är ju helt godkännt.

Hjärtslagen låg på 136slag/min denna gång. Där kan jag inte jämföra så mycket för det har skiftat nå så grymt hela tiden. Men det var typ de det låg på när jag fick prova ctg apparaten också.

HELT FIXERAT sej hade lilla "Kulan" gjort nu också. Känns skönt tycker jag. För jag tror inte att det finns så stor risk att h*n vänder på sej då :) Känns lite närmare en förlossning nu när det är fixerat också. Och det är ju inte helt fel.

Börjar fundera på om det kanske är dags å börja packa en BB väska också, man vet ju aldrig. Men vad ska man ha med sej? Ni får hemskt gärna hjälpa mej och komma med förslag...

Nu har jag och min kära mor istortsett gjort klart i tvättstugan där vi ska ha skötbordet också. Blev riktigt bra tycker jag.
För er som inte vetat hur det såg ut innan så har vi fått upp två hyllor. städat ut massa skrot från lådorna under bänken och fått bort massa klädhögar från själva bänken. Just nu saknas bara själva skötbords madrassen.





(Glöm inte att prova gissa på vad det är som gömmer sej i min mage, klicka här för att se andras gissningar)

.
Publicerat i ...:GRAVIDITETEN:..., 2009-02-05 / 23:01:44

  
Skrivet av: Frida

Jo de är lite irriterande....men de är ju så de kommer bli för min del nu när jag är vikarie. De gäller bara att stänga av telefonen när ja vet att jag inte kan jobba. Måste komma ihåg de bara:)

Kraaam

2009-02-07 / 00:55:49 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Yoyo

Snäckan, så vacker ud är...

Det har vart så roligt o följa graviditeten man ser ju såna förändringar, du kommer klara de här galant ÄJLIIN.

Önskar ja kunde komma o snutta på er... dig o pojken.. för de ÄR en pojke...:)

Kramar Yoyo

2009-02-08 / 10:41:41 ,   Bloggadress: http://johannamh.blogg.se/
Skrivet av: Mela

sno på du :-) Jag snodden den av syrran jag hehe :-D

Nu du har du inte länge kvar inte! :-D Tänk vad snabbt tiden gått nu senaste månaderna" helt otroligt tycker jag :-) Ayla blir snart 2 månader redan hon är ju knappt nån liten bebis längre haha :-D overallen som hänger ovan tvättmaskinen, är de nalle overallen från H&M? =) sån har ayla oxå och den är såååå söt! haha :D

2009-02-08 / 11:46:17 ,   Bloggadress: http://nevertheless.webblogg.se/
Skrivet av: Frida

Usch låter som det börjar bli jobbigt:(

Kan förstå att kulan protesterade i det här vädret!

Men du kanske ska ge dej ut på nåt liknande i veckan så bäsen tittar ut på torsdag som vi har bestämt;)

Får väl se om vi ses nästa helg i Vemdalen då!

KRAAAM!

2009-02-08 / 11:55:14 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Braaa!:)

2009-02-08 / 12:09:15 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback