6 månader

Idag blev våran lilla grabb 6månader.
Gud så fort tiden går.



Max äter för fullt, jag har istort sett slutat amma, han ammar när han vaknar tidigt på morgonen och kanske bara 1-2ggr till under dagen, men det är mest ett litet mellanmål för han blir inte direkt mätt på det.

En vanlig dag:
Max vaknar vid 5-6 eller 7-8 då vill han ha lite mat (amma)
9:00 Kliver upp för då vill han ABSOLUT INTE ligga längre
11:00 Börjar bli trött så det är dags för en liten lur
12:00-13:00 Vaknar och är hungrig, Denna gång får han lite gröt som avslutas med en halv banan eller lite frukt pure
13:00-17:00 Sen kan det var väldigt olika vad som sker nu, sover lite, leker, kanske ammas om han har en sån dag
17:00 Dags för pure, jag gör antingen egen pure eller så får han en barnmats burk från affären, äter upp en hel liten burk eller lite mer än halva av en stor.
18:00 Sover en kortis på maten
20:30 slår aldrig fel på den tiden nästan, då börjar han bli trött. Så gå å byta till natt blöja å mys på skötbordet.
21:00 Inför natten får Max ersättning så att jag vet att han verkligen blir mätt och kan sova hela natten. Han får 210ml och offtast äter han allt.
Efter maten är det bara att lägga honom så somnar han sött. GOD NATT min son

Han kan även sitta rätt bra nu, inte så att jag kan lämna honom, men han börjar få mer och mer koll.
Inga tänder har ännu dykt upp, men nu tror jag fasiken det är nått på gång
Han har fått varit med om sin första klippning. Åkte av en bra bit men han har bra mycket hår kvar på huvudet :) ljusare än när han föddes är det nu iallafall.

Go fisen våran, tänk ett halvt år. TIHI

.

Publicerat i ...:MAX:..., 2009-08-23 / 23:03:51

  
Skrivet av: Therese/Lillmoster

lillpussis har blivit så stor på bara några veckor ju! åh, kan du inte lägga ut en massa bilder på honom så lillmoster kan njuta vid datorn? :)

2009-08-25 / 17:24:18 ,

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback