Förarbevis snöskoter

(2008-11-23)

Till mångas förvåning har jag ej förarbevis för snöskoter trotts mitt brinnande intresse för snöskotercross, men tack gode gud behöver man ju inte ha förarbevis för att köra på bana och tävla.
Men förra helgen fick jag reda på att min systerson (som precis fyllde 16år) skulle på kurs.
Så då fick jag en tidig julklapp av min mamma då hon betalade kursen till förarbeviset.

Så idag har jag varit iväg och gjort kör- och skrivprov. Efter ett hetsigt letande igår efter ett par täckbyxor som jag kunde ha för magen, jag lyckades gräva fram mina scott byxor med hängslen som jag kunde ha..... eller jag fick ha dom öppen i midjan :)

Men allt gick bra iallfall, efter att ha kört mellan koner, testat olika broms tekniker, väjningstecknik och slutligen ett skriv prov på 26 frågor fick jag mitt förarbevis med endast ett fel på provet. ett litet klant fel enligt mej, men det gör ju inget för jag klarade ju det :)

Så nu får jag köra skoter på led också :) JIPPI
Publicerat i ...:ALLMÄNT:..., 2008-11-23 / 14:34:43

  
Skrivet av: Tobbe

Tänk att vi är så unga så vi måste ha sånt där med... Dom äldre slipper ju det så. Jag fixade förarbevis för några år sen jag med så man har ett om man behöver.

Går och hoppas som en tok att jag får jobbet hos er och i så fall lär vi ju ses en del sen... :) Ha det bra!

2008-11-23 / 17:30:09 ,   Bloggadress: http://www.familjenlinden.se
Skrivet av: Frida

Grattis grattis:)

Gick de så fort att få de? Vart var du å gjorde de då?Nu är de bara jag kvar då:)

Kraaam

2008-11-23 / 18:36:19 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Fan va lämpligt när man kan göra de så snabbt!

Ja vi får väl kanske tjata lite på henne så kan vi ju fixa de där:)

Jag blir ju så fessig å tar mej aldrig i kragen å gör sånt där. Jag hade nog inte haft körkort än i dag om de inte var för att vi fick vårat genom skolan och dom ringde från Driver å bokade tider med oss!...Är skit seg:)

Ska du inte komma å fika lite i kväll när jag har LaPoteri- party då? Behöver inte vara speciellt intresserad, de är inte jag.....man kan ju alltid fika å prata skit:p

Ha de bra!

2008-11-24 / 08:43:58 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Skönt att de inte verkar vara så svårt. Men sen är de ju frågan om de är de för mej? Du har ju lite mer erfarenhet av de där:)

Kraaam

2008-11-24 / 10:14:56 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Haha..nä jag hade ju inte heller så mycket erfarenhet av förhållanden innan:)

Jag lovar de går verkligen upp och ner....för några år sen var de lite kämpigare kan jag lova, men sen så blir de så otroligt bra när man har klarat sej igenom det.

Kraaaam

2008-11-24 / 15:39:09 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Du har blivit utmanad:p

Kramisar

2008-11-25 / 19:14:06 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Mela

Grattulerar till förarbeviset! =)

Ja man kan ju hoppas att det drar igång snart för ska det fortsätta så här kommer jag bli en riktig sur hagga som bara gnäller sista veckorna nu haha

lite bättre i natt iaf haft kanske 2-3st sådana kraftiga förvärkar så man knappt kunnat röra sig.. Lyckats sova lite nu på morgonen iaf skönt men nu var det verkligen dags att kliva upp kände jag :)

Kram

2008-11-26 / 11:23:14 ,   Bloggadress: http://nevertheless.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback