V.26

(2008-12-08)
Vecka 26+6

Igår hade "Kulan" tråkigt tror jag.
Var nog första gången på jätte länge som jag bara låg hemma å jäste hela dagen ( Pappa Daniel har varit borta hela helgen så jag var såååååå uttråkad)
Jag tror aldrig jag har känt "Kulan" så vild någon gång, var inte mycket h*n låg stilla, var som ett yrväder där inne :) "Kulan" tyckte väl jag var tråkig som bara låg still hela tiden och inte vaggade runt :)

Upptäkte även i Lördags vad grymt skönt det är att bada badkar. Man blir ju helt avslappnad, var länge sen jag var så avslappnad. Man kunde känna varje minsta rörelse "Kulan " gav ifrån sej.
Så jag kan ju säga att bada badkar kommer jag göra betydligt oftare framöver, nu måste man ju köpa massa härliga badoljor å grejer :)

Imorgon har vi gått 27 hela veckor också :)  Börjar fasiken närma sej nu tycker jag :) eller ja det är ju 14veckor kvar (eller 12veckor om jag får välja ;) )



(2008-12-03)
Vecka 26+1

Ja äntligen mina damer och herrar så har min älskade sambo hjälpt mej att tagit en bild till på magen.
Bättre sent än aldrig eller hur?!



(om ni vill se alla bilder i följd kan ni trycka på kategorin " ...:MAGEN:... " här till höger så kommer alla bilder upp.)




Ja som jag brukar skriva så rinner ju tiden iväg, 26 hela veckor har gått med "Kulan" i magen :)

Inatt har har det inte varit roligt. har haft värk i övre delen av livmodern, alltså en bit ovanför naveln.
Tror jag tog i lite mycke igår när jag hjälpte till å montera på själva handtaget på SLP skidor till en skoter :/
Varenda rörelse i sängen har det ömmat till eller hur jag ska förklara det, även när jag duschade imorse kunde jag knappt vrida överkroppen föränns det högg till. Så nu har jag verkligen lärt mej en läxa att jag ska nog inte vara så våldsam på jobbet...

"Gulligt mullig" i ansiktet har jag blivigt enligt sambon Daniel också.
Han skulle ju bara våga säga nå annat än att jag är "GULLIGT MULLIG". Så det är väl bara att acceptera att rundare har jag blivigt :( Fortsätter det i den här takten så kommer jag säkert närma mej en ökning på 15-20kg innan "Kulan" tittar ut. Men det är väl en smäll jag får ta. Jag njuter ju verkligen av allt jag äter nu, haha.
Hela mitt liv har jag tänkt på vad jag stoppar i mej och legat i träning hela tiden. Men nu har jag tvär slutat träna å äter i stortsett det jag är sugen på så inte undra på att man ökar i vikt :/
Men om det är nån gång jag ska passa på å njuta så är det väl nu?! Vikten och träningen tar jag gladeligen tag i sen när "Kulan" är ute :)

Annars är det väl inge konstigheter nu heller. var ju mest det där som hände inatt som får mej att verkligen fundera på vad alla säger om att jag ska ta det lugnare. Har ju alltid varit den som inte varit rädd för att huga tag i saker å ting. Flytta skotrar, försökt bära så mycket som möjligt för att se vad jag orkar med etc. Men nu är det slut med det.

Publicerat i ...:GRAVIDITETEN:..., 2008-12-03 / 14:26:36

  
Skrivet av: Frida

"gulligt mullig"...Haha Daniel kan verkligen de där han:))

Japp, de är andra gången hon kollar läget nu. Vilket egentligen inte gör nåt för hon kommer ju tillbaka, men sen är ju det där med vägen å mörkret oxå som inte är så bra.

Kraaam

2008-12-03 / 17:07:28 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Citat Lars: "Men satan i gatan!" (Han såg just din mage)

Ja vissst vore de roligt om de kunde vara de nu.

Ha de bra

2008-12-04 / 17:40:41 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Jo visst blir dom bra.....ibland:) Dom blir inte alls som bilder med din kamera, men betydligt bättre än en vanlig digitalkamera. De va ju först å främst en bättre zoom som jag ville ha å de funkar ju så vi får väl vara nöjda:)



Fan Elin efter jul kommer de gå skit fort....snart är h*n ju här å vi får snusa bebis:) Gissa om jag längtar!:)

Kraaam

2008-12-08 / 12:46:29 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Mela

mm nu är det bara 2veckor kvar till bf!

Tiden går fort nu alltså! :D

Ändå känns det som en eeevighet kvar, och kroppen luras hela tiden att det ska vara på gång men så avtar det... börjar bli lite lessamt nu haha men det är bara att stå ut och vänta på att det hänger riktiga grejer! =)

2008-12-10 / 00:23:09 ,   Bloggadress: http://nevertheless.webblogg.se/
Skrivet av: Maria

Ha, ha... mulligt gullig. Han är väluppfostrad din gubbe. Tobias kallar mig för "det vandrande huset". Men det kommer han få igen för.



Det är väll bra att du äntligen förstått att du måste ta det lugnare och inte lyfta och hålla på. Det kan vara farligt det där. Måste försöka tänka på kroppen. För mig var det skitjobbigt förra gången att erkänna att jag inte fixade vissa saker. Det sitter ju liksom i skallen. Mådde skitdåligt psykiskt av att be om hjälp med grejjer. Fast nu har jag vant mig. Och det är ju tur för det är 100 ggr värre den här gången.



Näe, nu har jag skrivit en roman igen.



/M

2008-12-11 / 12:43:20 ,   Bloggadress: http://www.familjenlinden.se/wp

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback