V.29

(2008-12-27)
Vecka 29+4

Måste ju bara berätta att när jag var hos min mamma igår fick jag låna hem hennes gamla stetoskop från tiden hon jobbade som sjuksköterska, så nu har jag å Daniel hört "Kulans" lilla hjärta slå med hjälp av den. Hördes väldigt väldigt svagt, men vi hörde det iallafall :)

Annars har jag bara gett mej på en städning här hemma, det kändes i ryggen kan jag lova. Daniel börja se på mej att jag börjar tycka det är lite bökigt (redan:/) att t.e.x kliva upp ur soffan etc.
 
Fick sådär ont i magen häromnatten igen, så som jag hade för nån vecka sedan när jag hade kämpa med en skoter skida på jobbet. Så jag har börja tänka på att stödja mej upp ur te.x soffan istället för att bara köra på med magmusklerna. just för att jag ska slippa få ont, kan ju tänka mej att det är lite av en träningsvärk jag åker på när jag får så ilande ont. Eller vad vet jag :/ 
Iallafall så ser det mycket pyllsigt ut när jag kör den stilen än om jag bara kör på med magmusklerna.
Men det ska väl börja bli jobbigt nu också. är ju snart inne i vecka 30 :)




(2008-12-26)
Vecka 29+3



Ja nu har den underbara julaftonen varit.
Tycker det har varit ganska lugnt i magen över jul, inte alls sånna vilda rörelser som tidigare, kan det vara så att det börjar bli lite trångt därinne kanske :)

Ja nu har vi varit inne i vecka 29 någon dag och magen växer. Tycker det börjar bli lite jobbigt att ligga skönt om nätterna redan :/
Brukar kunna ligga halvt på mage med hjälp av att man slänger upp benet på en kudde som stöd, men nu börjar det bli lite oskönt å :(
Vaknade inatt med att jag låg på rygg också, kan säga att det var inte lätt att vända sej då för det var som att ryggen var helt förstörd.

Nya bilder har jag tagit också :)


Tog även en bild rakt framifrån denna gång. blev så impad idag när jag tittade i spegeln och märkte att det knappt märks att jag är gravid om man tittar rakt framifrån, eller vad tycker ni?



Publicerat i ...:GRAVIDITETEN:..., 2008-12-26 / 11:21:57

  
Skrivet av: Frida

Fy va tråkigt att du redan börjar ligga oskönt.

Hoppas att ni har haft en bra jul med roliga klappar i alla fall!

Ha de bra

2008-12-26 / 21:59:42 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Ja vi hade jätte kul före. Sen kommer jag ju inte ihåg så mycket mer. Skit knäppt det där, har aldrig varit med om nåt liknadnde.

Ha de bra!

2008-12-27 / 13:00:43 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Erika

Hej Elin.



Hittade din blogg genom Familjeliv på sin sida så tänkte bara vinka till lite så att du vet att jag varit in och läst! Den ilande smärtan känner jag igen, det kan göra riktigt ont faktiskt. Jag hade det ungefär i samma period som du är i nu, men nu är den puts väck och jag känner rejäla sammandragningar, små förvärkar istället. Så det ena problemet byts ut mot ett annat framöver. Men du har inte heller långt kvar. Hoppas du får må bra sista tiden också! Kram.

2008-12-27 / 23:11:57 ,   Bloggadress: http://ikapika87.spaces.live.com/
Skrivet av: Frida

Guud vad häftigt att ni fått lyssna lite på det själva. Va roligt!

Kraaaaam

2008-12-27 / 23:32:51 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/
Skrivet av: Maria

Jaa du... om du knappt kommer ur soffan nu så vänta bara tills du fött barn. Första tiden går det inte att använda magmusklerna alls. Dem är puts väck liksom. Sen blir man van s.



Jag sover oftast med dubbla kuddar mellan benen och ibland också en under magen. Det är det enda jag hittat som funkat. Förra gången blev det en del på rygg också.



När du låg på rygg och skulle vända dig. Gjorde det ont i någon höft då eller? När jag hamnar på rygg så är det som att en höft "hakar ur" eller nåt och det är helt omöjligt att vända sig. Det är foglossningen det :(

Inte roligt om du har fått det.



Näe, nu ska jag inte skriva en halv roman.



Häftigt att magen inte syns framifrån ha, ha. Eller, den syns ju... men inte så mycket.



/M

2008-12-29 / 17:46:29 ,   Bloggadress: http://www.familjenlinden.se/wp
Skrivet av: Maria

Okej. Ja, då får du fortsätta med kuddar lite här å där då :)



Ja, foglossning ska du vara överlycklig om du slipper. Det är inte roligt alls. För mig är det värre den här gången än förra å då var förra gången inte heller rolig. Jag har gått på akupunktur sen ungefär vecka 20 båda gångerna. Och det hjälper i några dagar, sen är det kört igen.



Jag känner mig som en staty som håller på att vittra sönder. Det är som att ha tandvärk i bäckenet och upp längs ryggraden kan man säga. Känns som att allting sitter löst. Ibland när man går så snubblar man för att benen inte hänger med. Ibland när jag står rakt upp å ner och "väger av" på ena benet så är det nåt som "halkar ur" och så sitter jag fast. Kan inte röra mig ur fläcken för då är det som att nån sticker en kniv i den höft som sitter fast. I mitt fall är det nästan alltid höger höft.

Den här gången har jag haft mer problem med den främre fogen än förra gången. Å det gör grönjävligt ont. Bäbisen rör sig ju där också så många gånger är det den som orsakar ännu mer smärta.



Men man lever ju :) Det är ju tur :)



Gott Nytt År på er också!

2008-12-29 / 21:56:58 ,   Bloggadress: http://www.familjenlinden.se/wp
Skrivet av: Mela

gud se det växer! =D

2008-12-30 / 21:05:26 ,   Bloggadress: http://nevertheless.webblogg.se/
Skrivet av: Frida

Det är inte så farligt som det låter. Men vi vill ha barn nu, för börjar vi tänka efter och är förnuftiga så måste vi vänta i typ två år innan det "passar". Men vi har varit redo länge i över ett år och vi vill ju egentligen inte vänta så länge. Blir bara så less när jag tänker på allt som man ska ta hänsyn till. Vi har ju varit väldigt överns om att ha barn tidigt på året, men väntar vi så blir det ju mitt i min lärarexamen och då vill ja ju jobba, å ska jag jobba så är de ju bra om jag jobbar ett år....å bla bla bla. Tänker man efter så finns det så jävla mycket som man hela tiden måste ta hänsyn till.

Vi skulle ha börjat tidigare med allt, men de gjorde vi inte fast vi båda varit redo LÄNGE. Jag har inga problem med att det tar tid att bli gravid, det är bara de att, de blir så jävla komplicerat när vi nu måste vänta. Jag vill bara bli klar med allt så jag får börja göra det jag vill. Jag står ju bara och trampar och kan inte göra når för att komma framåt. Jag har ju ett år kvar i skolan och de kan ja ju inte ändra på.

Phuu...blev värsta romanen det här:)

Hoppas de är bra med er i alla fall.

Kraaaam

2009-01-02 / 11:31:51 ,   Bloggadress: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback