Vecka 38: 5 feb - 11 feb 2012

Vecka 38

Kroppen:
Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.

 



Egna anteckningar/bild:

37+3

Ja nu går jag bara och väntar kan man säga, väntar på att ngot ska hända.
Men det är luuuungt :/
De sista två dagarna här har bäsen bökat på som bara den på kvällarna det vänds å vrids, sparkas å buffas.
Senaste veckan har det grävts på bra nere i bäckenet också, kan vara väldigt obehaglit ibland när det ska lekas med några nerver som det känns som)

Tycker även magen har börjat sjunka en aning nu, bra bra. på tiden tycker jag.
Små kissnödig har jag gått och blivit mer den sista veckan eller dagarna snarare. Nu kan jag gå typ 1gång i timmen å skvätta :)
Men på natten har jag klarat mej från det nu tycker jag, 1gång kanske jag är upp bara, tidigare var det alla gånger 2-3ggr per natt. SKÖÖÖÖNT

Mitt humör på em är inte å leka med, mår jag lite dåligt över. Max har varit hemma med mej nu i två dagar och det har gått jätte bra, vi har t.o.m varit ute å åkt spark :)
Men på kvällarna är humöret hemskt. Max blir lite mer klängig å det är nått jag inte klarar av nu. Dessa små vassa armbågar å knän i magen å hängandes på ryggen kan göra mej tokig. Upp å ner i soffan ska det vara, Är Max inte törstig då har han lagt bort nappen, eller mysen är borta. Lisen (katten) har hittat nån krita efter Max som far fram över golvet (irriterande) eller så ska hon klättra i blommorna så man blir tokig.
Inget som kanske skulle störa mej så katastrofalt annars men nu är det extremt. Säkert för jag är så trött å slut så jag inte har någon stubin kvar, sen är det ju inte det lättaste å ta sej upp ur soffan nuförtiden.
Jag vill bara kunna sätta mej i soffan å bara vara för en stund.

Oj vad klagande det blev nu, men så känns det.
Men trotts att jag är så less på att vara gravid nu så kan jag komma på mej själv och försöker då slappna av å bara känna på buffarna å böket där inne, för detta är nog sista gången jag är gravid. Tycker 2 barn räcker bra och Daniel håller nog med om det.

Jaja, imorgon är det dags för ett besök hos Astrid igen (BM), detta besök han jag inte med när jag väntade Max, 23feb var detta besök inbokat när jag väntade Max och natten mot 23feb beslutade Max att komma ut till stora världen.

Är väl vanliga kollen sen tror jag att vi ska skriva nå förlossningsbrev, vet inte direkt vad det är då vi aldrig gjorde det förra graviditeten. har inte så höga krav och vet inte vad jag vill. Mac förlossning gick så fort tycker jag så jag han inte tänka så mycket. Man kan väl bara hoppas att det blir lika denna gång, att jag inte behöver testa så många smärtlindringar eller hjälpmedel. Lustgasen räckte gott och väl förra gången.

Men gud, nog skrivet för denna gång.
Passa på och fotade lite bilder nu ikväll. Sen hoppas jag att jag inte hinner fota nå mer bilder eller skriva nån mer vecko uppdatering. För nu vill jag ha BÄÄÄÄÄÄÄBIS :D hehe























































Sen måste jag ju påminna er om GISSNINGARNA på kön,datum, vikt etc.
Tycker ni är rätt tysta på den fronten, länge sedan jag fick uppdatera listan ;)

Publicerat i ...:GRAVIDITETEN (#2:)..., 2012-02-08 / 22:56:46

  

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Din kommentar:

Trackback